درامانقد-سینما: در آستانه گرم شدن انتخابات پیش رو در آمریکا، ریچارد لینکلیتر فیلمساز مستقل آمریکایی هم مثل خیلی از روشنفکران ایالات متحده وارد میدان شده تا صدای اعتراض خود به سیاست های جاری در این کشور را در روند انتخابات مؤثر کند.

به گزارش پلی لیست لینکلیتر به سفارش یک تشکیلات منتقد دولت آمریکا ویدئویی با عنوان «تد کروز را اخراج کنید» ساخته است. این آگهی سی‌ثانیه‌ای ساده مردی تگزاسی را نشان می دهد که در رستوران کوچکی نشسته و درباره سناتور تد کروز صحبت می‌کند. این پیر مرد آمریکایی که بیشتر شبیه طبقه و افرادی است که از دونالد ترامپ حمایت می کنند درست به عکس این شمایل و در اردوگاه سیاسی دیگری با عصبانیت جلوی دوربین از سناتور جمهوری خواه تگزاس انتقاد می کند.  او می گوید خنده‌اش می‌گیرد وقتی می‌شنود کسی این سناتور را «سفت و سخت مثل تگزاس» بیان می‌کند.

لینکلیتر این روزها مشغول انجام آخرین کارهای فیلم بعدی‌اش «کجا می‌روی برنادِت» است که انتظار می‌رود بهار پیش رو در سینماها به نمایش درآید. این فیلمساز مستقل آمریکایی که بارها در خصوص مسائل سیاسی موضع گرفته و حتی فیلم ساخته، اغلب با فیلمهایی چون سه گانه “پیش از طلوع”، “پیش از غروب”، “پیش از نیمه شب” شناخته می شود و از آثار مهم دیگر او می توان به “علاف”، “ملت غذای آماده”، “پسرانگی” و ” آخرین پرچم افراشته” اشاره کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید