درامانقد-تئاتر: محمد رحمانیان می گوید در تلاش است برای ماه محرم نمایش روز واقعه را به صحنه ببرد.

همچنین از رحمانیان به زودی دو نمایشنامه‌ قدیمی که در فاصله زمانی 30 سال نوشته، توسط نیلا منتشر می‌شود.

 

رحمانیان درباره این دو نمایشنامه در گفت و گو با ایسنا توضیح داده: نمایشنامه «گزارش محرمانه اکتاویو والدز» را سال 1365 نوشتم و سال 66 با کارگردانی مرحوم فرهاد مجدآبادی و صادق هاتفی اجرا شد. در آن اجرا گوهر خیراندیش، مهدی میامی و سیاوش تهمورث بازی می‌کردند و در واقع نمایش یک کار تجربی بود که در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه رفت. نمایشنامه دیگری که به همراه این اثر و هر دو در یک مجلد چاپ می‌شوند، «20 نمایش کوتاه درباره سلفی» است که آن هم کاری تجربی بود و سال 95 به اجرا رسید.

او یادآوری کرد، چند سال قبل و در 30امین سال نگارش نمایشنامه «گزارش محرمانه اکتاویو والدز» در تماشاخانه پایتخت (با نام جدید دیوار چهارم) خودش این متن را نمایشنامه‌خوانی کرده بود ولی آن را اجرای عمومی نکرده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم نیز گفت:‌ می‌خواستم «روز واقعه» که نوشته بهرام بیضایی است را کار کنم اما غیررسمی گفتند که نمی‌توانم اثری از این نویسنده را اجرا کنم، اما اگر شرایط فراهم شود به دنبال اجرای آن خواهم بود.

رحمانیان چند سال قبل متن «روز واقعه» را با همراهی گروهی از بازیگران که در بیشتر اجراهای او حضور دارند، در سالن اصلی تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید