درامانقد-سینما: فیلم «رشته خیال» ساخته پل توماس اندرسون برگزیده جایزه بزرگ فدراسیون بین‌المللی منتقدین سینما (فیپرشی) شد.

به گزارش اسکرین، ۴۷۳ منتقد سینمایی از سراسر جهان در رای گیری جایزه بزرگ فدراسیون بین‌المللی منتقدین سینما (فیرپرشی) از میان فیلم‌های اکران شده از تاریخ اول جولای ۲۰۱۷ تاکنون شرکت کردند و درنهاین جایزه بزرگ به فیلم «رشته خیال» به کارگردانی پل توماس اندرسون تعلق گرفت.

پل توماس اندرسون جایزه خود را در جریان برگزاری جشنواره فیلم سن سباستین در کشور اسپانیا دریافت می‎کند. او پیش از این نیز دو بار برای فیلم‌های «خون به پا خواهد شد» (۲۰۰۸) و «مگنولیا» (۲۰۰۰) این جایزه را دریافت کرده بود و از این حیث در میان کارگردانان سینمای جهان رکورددار است.

به گزارش هنر و تجربه از دیگر فیلم‌های شرکت کننده در رای گیری منتقدان می‎توان به سه اثر «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» به کارگردانی مارتین مک‌دونا، «جنگ سرد» ساخته پاول پالیکوفسکی برنده بهترین کارگردانی جشنواره کن و «زاما» از لوکرشیا مارتل اشاره کرد.

فیلم «رشته خیال» آخرین نقش‌آفرینی دنیل‌ دی‌لوئیس بازیگر مطرح و پرافتخار سینمای جهان بر پرده نقره‌ای است او بعد از بازی در این فیلم از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.دی لوییس در این فیلم نقش یک طراح مد را بازی می‎کند.این فیلم در جوایز اسکار ۲۰۱۸ در شش شاخه نامزد کسب جایزه بود.

سال گذشته «روی دیگر امید» به کارگردانی آکی کوریسماکی موفق به کسب جایزه بزرگ فدراسیون بین‌المللی منتقدین سینمایی (فیپرشی) شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید