درامانقد-سینما: منوچهر عسگری نسب، کارگردان، تهیه‌کننده و یکی مدرسین قدیمی سینما در ایران درگذشت.

عسگری نسب با کارگردانی فیلم‌های «آن سوی مه (1364)»، «خانه در انتظار (1366)»، «هی جو (1367)»، «پاییز بلند (1372)» و تهیه کنندگی فیلم‌هایی چون «چمدان (1365)»، «همسر (1372)» و «بازمانده (1373)» از چهره های برجسته سینمای ایران در دهه های 60 و 70 محسوب می شد. او به نوعی از جمله سینماگرانی بود که علاوه بر فیلمسازی و تهیه کنندگی با فعالیت پیگیر در حوزه آموزش حرکت چرخ سینمای ایران پس از انقلاب را سریع تر و قوی تر کردند.

عسگری نسب متولد 1315 در کرمان بود. مدرک کارشناسی سینما را از دانشکده هنرهای دراماتیک گرفت و سپس به امریکا رفت و کارشناسی ارشد سینما را از دانشگاه ایالتی میشیگان (MSU) دریافت کرد.

وی فعالیت سینمایی را سال 1345 با کارگردانی فیلم‌های مستند تلویزیونی آغاز کرد. از فعالیت‌های جنبی او می‌توان به تهیه فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی، تدریس کارگردانی و اقتصاد سینما در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی، دانشکده سینما و تئاتر، دانشکده صدا و سیما و مدرسه عالی سوره اشاره کرد.

خانه سینما با اعلام این خبر اظهار کرد، مراسم تشییع او ساعت 9 صبح سه شنبه 23 مرداد از ساختمان شماره 2 خانه سینما (خیابان وصال) برگزار می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید