درامانقد-سینما: مقامات سینمای چین از اکران کمدی درام «کریستوفر رابین» محصول خانوادگی دیزنی در سینماهای این کشور ممانعت کرده‌اند ولی دیزنی پاسخی به این مورد نداده است.

این فیلم زنده با ترکیب جلوه‌های تصویری CGI با بازی اوان مک‌گرگور در نقش یک تاجر میانسال بریتانیایی با حضور شخصیت وینی پو شکل گرفته است. کارگردانی این فیلم را مارک فورستر کارگردان نامدار و سازنده فیلم «باله اهریمنی» برعهده داشته است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی شخصیت خرسی به نام وینی پو یا وینی خرسه توسط ای.ای.میلن نویسنده بریتانیایی خلق شد که آن را برای پسر ۸ ساله‌اش کریستوفر رابین در قالب داستان تعریف می‌کرد. در این فیلم وینی پو به دوستش که اکنون در دوران بزرگسالی است کمک می‌کند تا دوباره دنیای خیالی‌اش را پیدا کند.

در چین نمایش فیلم‌های وینی پو منع شده زیرا رسانه‌های چینی ژی جین‌پینگ رییس‌جمهوری این کشور را به شخصیت خرس تشبیه می‌کنند.

در ماه ژوئن مقامات چینی نمایشی از اچ‌بی‌او با عنوان «هفته پیش امشب» را ممنوع کردند زیرا این موضوع را به نقد گرفته بود.

در هر حال به تازگی یک منبع داخلی تاکید کرده که شاید ملاحظات سیاسی تنها عامل ممنوعیت فیلم‌های وینی‌پو در چین نباشد. گفته شده با توجه به نمایش ۳۴ فیلم خارجی در سال، شاید سینمای چین منتظر محصولات هالیوودی است که در طول سال برای اکران ارایه می‌شوند.

فیلم بعدی دیزنی که قرار است در چین اکران شود «مرد مورچه‌ای و زنبورک» است که ۲۴ آگوست راهی سینماها می‌شود. «ماموریت غیرممکن-فال‌اوت» محصول پارامونت نیز ۳۱ آگوست در چین روی پرده‌ها می‌رود.

«کریستوفر رابین» از دیروز جمعه در آمریکای شمالی اکران شد و انتظار می‌رود در اولین آخر هفته اکرانش ۲۸ میلیون فروش کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید