درامانقد-سینما: بری جنکینز که  در سال ۲۰۱۶ با «مهتاب» اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد، حالا با فیلمی به نام «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» بازگشته که به‌تازگی اولین پیش‌پرده‌اش در فضای مجازی منتشر شده است.

جنکینز که از سال 2008 و پس از ساخت فیلم متفاوت «دارو برای مالیخولیا» تنها توانست چند فیلم کوتاه بسازد، با موفقیت‌های مهم و گسترده «مهتاب» حالا پروژه های مهمی را در پیش تولید دارد و جدیدترین اثرش نیز به زودی به نمایش در خواهد آمد.

«اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» درامی تلخ و اجتماعی است که با حمایت مگان الیسن و توسط کمپانی «آناپورنا پیکچرز» تولید شده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جیمز بالدوین است. بالدوین یکی از نوابغ ادبیات معاصر آمریکا و شخصیتی مهم در جریان جنبش مبارزه مدنی برای احقاق حقوق سیاهان آمریکا بود. سال 2016 مستندی درخشان و اثرگذار درباره زندگی و مبارزات جیمز بالدوین به نام «من کاکا سیاه تو نیستم» ساخته شد که موفق به دریافت بهترین فیلم مستند اسکار 2017 شد.

جنکینز فیلمنامه این فیلم را همزمان با فیلمنامه «مهتاب» نوشته بود و سال‌ها به دنبال خانواده بالدوین بود تا بتواند اعتمادشان را جلب کند. این فیلم اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در بخش نمایش‌های ویژه خواهد داشت و از سی‌ام نوامبر (نه آذر) اکران عمومی خود را آغاز می کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید