درامانقد-سینما: ایزابل هوپر بازیگری عادی نیست. نه فیلمهای معمولی بازی می کند و نه شمایلی که از خود ساخته شبیه به دیگر ستاره های معمول سینما است. او با انتخابهای هنری اش و نوع اجرای نقشهایی که بر عهده داشته تبدیل به کانون بازیگری سینمای روشنفکری شده است. یک بازیگر روشنفکر که تلاش کرده حتی به سخنان خود شمایلی از سینمای متفاوت و ضد جریان در کالبد یک بازیگر بزرگ باشد. حال جشنواره فیلم رم ایزابل را پس از مارتین اسکورسیزی دریافت کننده دومین جایزه یک عمر دستاورد هنری خود معرفی کرده است.

در حالی که پیشتر اعلام شده بود این جشنواره قصد دارد امسال از مارتین اسکورسیزی تجلیل کند، اکنون اعلام شده ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی یک جایزه مهم را از این جشنواره دریافت خواهد کرد.

تونی سرویلو بازیگر ایتالیایی این جایزه را به بازیگر پرافتخار فرانسوی در رم اهدا می‌کند.

هوپر با جمع متنوعی از فیلمسازان اروپایی و آمریکایی همکاری کرده که از ژان-لوک گدار تا مارکو فرِری، برادران تاویانی، میشل هانکه، مایکل چیمینو، و دیوید او راسل را در برمی‌گیرد.

در عین حال گفته شده ادواردو دی آنجلیس فیلمساز ایتالیایی با فیلم جدیدش «بدی امید» در بخش رسمی جشنواره رم حضور خواهد داشت. وی با آخرین فیلمش «غیرقابل تقسیم»( Indivisibili) موفق به کسب ۶ جایزه دیوید دی دوناتلو ایتالیا شده بود.

سیزدهمین جشن فیلم رم از ۱۸ تا ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید