درامانقد-تئاتر: «جیمی لوید» کارگردان شناخته شده انگلیسی بار دیگر به سراغ آثار جنجالی هارولد پینتر رفته و دو نمایشنامه «عاشق» و «کلکسیون» را در سالن تئاتر هارولد پینتر لندن به صحنه خواهد برد. این دومین بار است که لوید متنی از پینتر را به صحنه می‌آورد.

«عاشق» اثری تک پرسوناژ است که روایت‌گر داستان زوجی به نام‌ «سارا» و «ریچارد» است که با اینکه بسیار همدیگر را دوست دارند اما زندگی‌شان پس از چند سال به نوعی یکنواختی رسیده و از دست هم خسته شده‌اند و روابط‌شان نیازمند بازنگری است.

این نمایش با حضور «دیوید ساچت» بازیگر مطرح بریتانیایی اجرا خواهد شد؛ متنی که نخستین‌بار سال ۱۹۶۳ میلادی با بازی قابل تحسین «لورنس اولیویه» اجرا شده است.

«کلکسیون» نیز یکی دیگر از آثار این نویسنده به شمار می‌رود که نخستین‌بار سال 1961  در تلویزیون لندن، نمایش داده شد و پس از آن سال 1962 در تئاتر آلویچ لندن، به صحنه رفت.

به گزارش هنرآنلاین «کلکسیون» که رگه‌هایی از کمدی در آن دیده می‌شود، ماجرای دو زوج را نقل می‌کند که یکی از آن‌ها در لندن و دیگری در چلسی زندگی خود را سپری می‌کنند. داستان نمایش با یک تلفن ناشناس آغاز می‌شود و ماجراهایی سلسله‌وار شکل می‌گیرد.

این دو اثر 13 سپتامبر تا 20 اکتبر اجرا خواهند داشت.

گفتنی است؛ «هارولد پینتر» نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، بازیگر، کارگردان و فعال سیاسی انگلیسی بود. نخستین آثار او را در دستهٔ تئاتر پوچی قلمداد می‌شود. او سال ۲۰۰۵ میلادی برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید