درامانقد-سینما: تری گیلیام فیلمساز سورئالیست و خبرساز این روزها در مصاحبه اخیرش با «راجر ایبرت دات‌کام» فیلم «برو بیرون/Get Out» ساخته جردن بیل را تحسین کرده است. این فیلم که در اسکار 2017 جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و از بختهای اصلی دریافت جایزه بهترین فیلم بود، با وجود همه این موفقیت ها و حتی تحسین اکثریت منتقدان خاصه منتقدان آمریکایی، بین برخی دیگر از منتقدان مخالفان سرسختی نیز داشت که آن را بی ارزش و سطحی خوانده بودند.

به گزارش هنر و تجربه به نقل از پلی لیست گیلیام در گفت‌وگوی تازه‌اش با «راجر ایبرت دات‌کام» درباره پروژه ۲۵ ساله خود «مردی که دُن کیشوت را کشت» که در کن امسال نمایش داده شد صحبت کرده و به این نکته اشاره کرده که چرا آدام درایور را برای نقش اصلی انتخاب کرد و او چه نقش قابل توجهی در به سرانجام رسیدن فیلم داشته است. اما در میان همه حرف‌ها، گیلیام از این گفته است که چرا فیلم‌های ابرقهرمانی برای او جواب نمی‌دهند و چرا «برو بیرون» فیلم تحسین‌برانگیزی است.

گیلیام می‌گوید هیچ علاقه‌ای به فیلم‌های ابرقهرمانی ندارد و جالب است که این فیلمساز که خود به طرز جنون آمیزی واقعیت را به خیال و فانتزی آغشته می کند، از عدم حضور واقعیت در این گونه فیلم ها انتقاد کرده است: «همیشه باید واقعیت در فیلم‌های من حضور داشته باشد. شاید این تنها راهی است که می‌توانم جلوی خودم را بگیرم و کاملاً دیوانه‌وار عمل نکنم. در واقع کشمکش میان واقعیت و فانتزی است که جالب است و به همین خاطر فیلم‌های بزرگ مارول را دوست ندارم. این فیلم‌ها خیلی زیادند و بر صنعت فیلم‌سازی حاکم شده‌اند و همه می‌خواهند بعدی و بعدی را تماشا کنند.» البته او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که این فیلم‌ها از نظر فنی درخشان هستند.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید