درامانقد-سینما: در حالی که شمار سینماروها در روسیه در سال ۲۰۱۷ با رشدی ۱۰ درصدی روبه رو شد و به رقم ۲۱۲ میلیون نفر رسید، مقامات این کشور تلاش دارند تا این رقم را افزایش دهند.

شمار مخاطبان سینما در روسیه برای نخستین بار از فرانسه هم بیشتر شده و این مساله موجب شده است تا روسیه به عنوان پرمخاطب‌ترین بازار سینما در اروپا در سال ۲۰۱۷ شناخته شود.

این کشور در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۱۰ درصدی در مجموع ۲۱۲.۲ میلیون بلیت سینما فروخت در حالی که در فرانسه در همین سال ۲۰۹.۴ میلیون بلیت فروخته شد.

بهگزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر با وجود رشد روسیه، فرانسه و بریتانیا هنوز در میان بزرگ‌ترین بازارهای سینما در اروپا جای دارند. فروش سینماهای بریتانیا در سال ۲۰۱۷ حدود ۱.۹ میلیارد دلار بود و در فرانسه فروشی ۱.۶ میلیارد دلاری حاصل شد. باکس آفیس روسیه در همین بازه زمانی در مجموع ۸۴۱ میلیون دلار برابر با ۵۳.۳ میلیارد روبل فروش کرد. این رقم نشان دهنده قیمت پایین بلیت سینما و ضعف سینماهای داخلی این کشور است.

در روسیه مخاطبان سینمای داخلی این کشور در مجموع ۲۵.۶ درصد بلیت‌ها را خریداری کردند اما دولت تلاش دارد تا این رقم را امسال به ۳۰ درصد برساند.

برنده اصلی باکس آفیس روسیه در سال ۲۰۱۷ فیلمی با عنوان «عمودی رفتن» بود که درامی ورزشی است که داستان جنجالی تیم بسکتبال روسیه و برد آن بر آمریکا را در المپیک مونیخ ۱۹۷۲ روایت می‌کند. این فیلم حدود ۴۸ میلیون دلار فروش کرد. فیلم پرفروش بعدی «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» بود که ۳۷ میلیون دلار فروخت.

وزیر فرهنگ روسیه قصد دارد سهم هالیوود را در بازار فیلم خود افزایش دهد به شرط این که مطمئن باشد به سینمای داخلی لطمه وارد نمی‌شود.

در ۶ ماه نخست ۲۰۱۸ در مجموع ۳ فیلم‌ روسی در میان ۱۰ فیلم اصلی باکس آفیس جای داشتند و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در راس این فهرست جای داشت و ۳۴ میلیون دلار فروش کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید