درامانقد-تئاتر: پس از مدتی انتظار سرانجام اداره کل هنرهای نمایشی سعید اسدی را به عنوان مدیر جدید مجموعه تئاتر شهر معرفی کرد.

در حکم مدیر اداره کل هنرهای نمایشی آمده است: مجموعه ماندگار تئاترشهر به عنوان بزرگترین سالن خاطره انگیز تئاتر جایگاه ویژه ای در تولید و اجرای آثار نمایشی داشته و یادگارهای مانایی از هنرمندی بزرگان تئاتر این سرزمین را در خاطره کهن خود ثبت کرده است.

این مجموعه هنری به واسطه حضور و فعالیت هنرمندان و گروه­های نمایشی و مراجعه مخاطبان و  بهره مندی از آثار هنری اعتباری دو چندان گرفته است و بی شک مدیریت این مکان هنری مستلزم همت، تدبیر، شکیبایی و علاقه هنرمندانه است.

در ادامه این متن خاطرنشان شده است: ضرورت دارد با برنامه ریزی، تعیین و تبیین ضوابط کارشناسانه با معیار شورای هنری و تعامل مبتنی براحترام، بهترین و صحیح ترین تصمیم ها اتخاذ و به انجام رسانده شود. ارتقای ساختار اداری، شفاف سازی در ضوابط و مقررات، ارتباط و پاسخگویی به موقع به مراجعان، در کنار مدیریت هوشمندانه هنری و ترسیم چشم انداز دقیق از اجراهای نمایشی و تشخص بخشی به تالارهای مجموعه می­تواند زمینه ساز افزایش بهره وری از توان و امکانات موجود و نیز ارتقاء میزان رضایت مندی هنرمندان ومخاطبان گردد. تعامل سازنده با مخاطبین آثارهنری و گسترش دایره تماشاگران تئاتر با هدف نهایی ارتقاء فرهنگی جامعه و رونق بخشی به هنر نمایش نیز از اولویت های مدیریت این مجموعه می تواند باشد.

سعید اسدی، متولد ۱۳۵۲ در کرمانشاه است. او دانش‌آموخته تئا‌تر و سینماست و سابقه طولانی در تدریس تئاتر یکی از مدیران دانشگاهی تئاتر ایران محسوب می شود.

از جمله سوابق او در مدیریت می توان به مدیریت مرکز تئا‌تر مولوی دانشگاه تهران، دو دوره دبیری جشنواره بین المللی تئاتر فجر، عضویت در هیأت انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر۱۳۹۰، مدیریت گروه آموزشی نمایش دانشگاه سوره اصفهان، دبیر سرویس مقالات و ترجمه مجله صحنه، عضویت در شورای پژوهشی و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی، داور چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، داور و بازخوان چندین دوره از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی فجر، مقاومت، سوره، ماه، حقیقت، تجربه و دانشگاهی بخشی از سوابق این چهره شناخته شده و پر کار این سالهای تئاتر ایران است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید