درامانقد-سینما: تلویزیون بلومهاوس در صدد است سریالی کوتاه را بر اساس رمان معروف جیمز مک براید نویسنده و روزنامه‌نگار امریکایی مقابل دوربین ببرد. اتان هاوک نامزد چهار جایزه اسکار، که فیلم «Blaze» را به عنوان نویسنده و کارگردان آماده نمایش دارد، علاوه بر بازیگری، نویسندگی این سریال را نیز برعهده دارد.

هاوک که سه رمان را هم در کارنامه دارد، متن این سریال کوتاه را با همکاری مارک ریچارد نویسنده سریال «وحشت از مردگان متحرک» می نویسد.

به نوشته آی سینما به نقل از ورایتی، جیسن بلوم صاحب کمپانی شناخته‌شده «بلومهاوس» که پیش از این در فیلم ترسناک «پاکسازی» (The Purge) با هاوک همکاری کرده بود، تهیه‌کنندگی این سریال کوتاه را بر عهده گرفته است. استودیوی بلومهاوس بیش از همه به خاطر حمایت از فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه معروف شده است. با این حال، ظاهرا مسئولان این شرکت فیلمسازی تصمیم گرفته‌اند وارد وادی تلویزیون و سریال‌سازی شوند. در حال حاضر، این استودیو مشغول تهیه و تولید چندین سریال تلویزیونی با بودجه‌های معقول و عوامل حرفه‌ایست.

اتان هاوک 47 ساله که آثار تحسین شده ای چون سه گانه عاشقانه ریچارد لینک لیتر و «پسرانگی» را در کارنامه دارد، از رمان مک‌براید به عنوان یکی از شش کتاب محبوبش نام برده است. رمان «The Good Lord Bird» جایزه ملی رمان را برای مک‌براید به ارمغان آورد.

این رمان تحسین‌شده داستان برده‌ای جوان را دنبال می‌کند که در نیمه دوم قرن نوزدهم می‌گذرد و به شکل‌گیری نخستین شورش بردگان امریکا می‌انجامد. اگرچه این شورش در آن زمان راه به جایی نبرد اما بسیاری عقیده دارند جرقه جنگ داخلی امریکا از همان‌جا روشن شد. آثار مک‌براید مولف شصت ساله امریکایی پیش از این هم دستمایه ساخت فیلم‌های سینمایی قرار گرفته بود از جمله کتاب خاطرات پرفروش «رنگ آب» و «معجزه در سنت آنا» که اسپایک لی کارگردان سرشناس امریکایی در سال 2008 آن را تبدیل به فیلمی با همین عنوان کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید