درامانقد-سینما: «کوکوته» / Cocote به کارگردانی نلسون کارلو دِلوس سانتوس، فیلم برگزیده بخش تجربی  جشنواره لوکارنو نمایش خود در سالنهای سینما را آغاز می کند.

این درام جنایی که محصول مشترک آرژانتین،آلمان، قطر و جمهوری دومینیکن است داستان آلبرتو باغبانی است که به دلیل قتل پدرش به دست یک پولیس به زادگاهش باز می گردد و درگیر مسائل جنایی و پیامدهای این ماجرا می شود. این فیلم که نماینگر سفری خودشناسانه در کشمکشی روانی میان مفاهمیم مذهبی مسیحی و انتقام است، علاوه بر لوکارنو، در جشنواره تورنتو و «کارگردانان جدید/ فیلم‌های جدید»  نیز شرکت کرده بود. «کوکوته» جایزه مهم بخش تجربی «نشانه‌های زندگی» جشنواره لوکارنو را برنده شد و در همه رویدادهای سینمایی که نمایش داده شد مورد تحسین برگزار کنندگان آن رویداد و منتقدان سینما قرار گرفت. در تریلر فیلم که به‌تازگی در فضای مجازی منتشر شده است، صحنه‌های کوتاهی از چند فصل مهم فیلم دیده می‌شود که از تلفیق انتقام، مذهب و تشریفات آیینی خبر می‌دهد.

به گزارش هنر و تجربه به نقل از ایندی وایر داستان درباره باغبان خوش‌قلبی به نام آلبرتو است که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه پدر به زادگاهش برمی‌گردد. اما وقتی متوجه می‌شود که یک چهره محلی قدرتمند بانی مرگ پدرش است، خانواده را دور هم جمع می‌کند تا انتقام بگیرد. این عمل برای کسی مثل او غیرقابل تصور است چون یک مسیحی کلیسای بشارتی است. اما فشار زیادی روی اوست و راه‌های زیادی پیش پای او نیست.

ویسِنته سانتوس، جودیث رودریگز، یوبربی دِلا روزا، پدرو سیئرا، ایزابل اسپنسر و خوزه میگل فرناندر از بازیگران اصلی «کوکوته» هستند که از ۲۷ ژوییه (۵ مرداد) به صورت محدود در نیویورک روی پرده می‌رود و به طور طبیعی، اگر با استقبال روبه‌رو شود به‌تدریج بر تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده‌اش افزوده می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید