درامانقد-سینما: ورنر هرتسوگ کارگردان شهیر سینما، به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی روانه تلویزیون می‌شود تا سریال «فوردلندیا» را بسازد.

این مجموعه بر اساس تلاش‌های هنری فورد برای ساختن یک آرمانشهر در دل جنگل‌های آمازون ساخته می شود.

«فوردلندیا» اقتباسی از رمان برنده جایزه پولیتزر گِرِگ گرندین به همین نام ساخته می شود. فیلمنامه این مجموعه را نیز کریستوفر ویلکینسن نوشته که بیش‌تر با فیلم‌نامه نامزد جایزه اسکارش برای «نیکسن» (الیور استون، ۱۹۹۵) به شهرت رسید. از دیگر آثار این فیلمنامه نویس می‌توان به «علی» (مایکل مان، ۲۰۰۱)، «قربانی پیاده» (ادوارد زوئیک، ۲۰۱۴) و «پیش روی مایلز» (دان چیدل، ۲۰۱۵) اشاره کرد. ویلکینسن نیز مانند هرتسوگ یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعه است.

کتاب «فوردلندیا» که در سال 2009 منتشر شد، درباره داستان حقیقی هنری فورد یکی از ثروتمندترین مردان جهان در طول دهه ۱۹۲۰ است؛ مردی که می‌خواست مردمان حومه‌نشین آمریکایی را به قلب آمازون ببرد و فکرش حسابی درگیر ساختن شهری ایده‌آل شده بود که آن را در ذهنش با تمام جزییات تصویر کرده بود.

تهیه این مجموعه بر عهده کمپانی «هاید پارک انترتینمنت گروپ» متعلق به آشوک آمریتراج خواهد بود. حقوق رمان برنده جایزه پولیتزر گِرِگ گرندین به همین نام را به دست آورده است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید