درامانقد-سینما:  سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ میزبان بیشتر فیلم‌هایی است که در جشنواره کن امسال نیز به نمایش درآمده بودند.

این جشنواره که که با نمایش درام آلمانی «مکی مِسِر» کار خود را شروع می‌کند، امسال دستاورد یک عمر فعالیت هنری را که به نام سینه‌مریت شناخته می‌شود به اما تامپسون بازیگر و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی برنده جایزه اسکار و تری گیلیام کارگردان مؤلف بریتانیا – آمریکایی  اهدا می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر جشنواره مونیخ که از ۲۸ ژوئن تا ۷ جولای برگزار می‌شود میزبان فیلم «دله دزدها» که جایزه نخل طلای کن امسال را از آن خود کرد نیز هست. همچنین «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی نیز در این جشنواره حضور خواهد شد.

از اما تامپسون ۲۹ ژوئن تجلیل می شود. وی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای «پایان هاوارد» دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلمنامه «حس و حساسیت» ساخته آنگ لی به دست آورد. در بزرگداشت این بازیگر هم دو فیلمی که برای وی اسکار به ارمغان آوردند همراه با کمدی فانتزی «پرستار مک‌فی» نمایش داده می‌شود.

«نمایش بچه‌ها» ساخته ریچارد ایر نیز جدیدترین فیلم تامپسون است که در مونیخ روی پرده می‌رود. او در این فیلم در نقش یک قاضی عالی‌رتبه دیده می‌شود.

تری گیلیام با فیلم «کسی که دون کیشوت را کشت» به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره کن حضور داشت. وی ۷ جولای به مرکز ایالت باواریای آلمان سفر می‌کند تا جایزه سینه مریت را دریافت کند.  جشنواره مونیخ به همین مناسبت علاوه بر جدیدترین اثر گیلیام  هم شماری از بهترین آثار او همچون «برزیل»، «شاه ماهیگیر» و «مانتی پیتون و جام مقدس» را نمایش خواهد داد. فیلم مستند «گمشده در لامانچا» به کارگردانی کیت فالتون و لوییز پپه محصول ۲۰۰۲ نیز که درباره اولین تلاش ناموفق گیلیام برای ساخت فیلمی بر اساس قصه دن کیشوت است، در همین بخش به نمایش درمی‌آید.

«خاکستری ناب‌ترین سفید است» ساخته جیا ژانگ-که و «سوختن» ساخته چانگ-لی از دیگر فیلم‌های امسال کن هستند که در مونیخ نیز روی پرده می‌روند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید