درامانقد-سینما: رز مک‌گوان بازیگر، مدل، خواننده و فعال ضد آزار جنسی اولین کسی بود که تجاوز جنسی توسط هاروی واینستین را افشا کرد. او با اعتراض به سکوت زنان در برابر آزارهای جنسی در هالیوود دست به افشاگری زد و به نوعی تمام آنچه در ماه های اخیر به عنوان افشاگری و حساسیت نسبت به مسئله آزار جنسی رخ داده است را راه اندازی کرد.

مک گوان که با بازی در نقش پیگی متیوس در سریال «شیفته» ساخته کمپانی برادران وارنر به شهرت رسید بعد از افشاگری خبرسازش درباره هاروی واینستاین و به راه انداختن جنبش‌های اعتراضی درباره نابرابری و سواستفاده جنسی در هالیوود، جایگاهی متفاوت از یک مدل و بازیگر صرف پیدا کرد و دامنه اعتراضاتش را انتقاد به بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا گسترش داد.

این بازیگر فیلمهایی چون «کوکب سیاه»(برایان دی پالما) و «ماشته»(رابرت رودریگز) در گفتگوی مفصلی که اخیرا با گاردین انجام داده، از چگونگی ورودش به هالیوود و سرگذشت پرماجرای خود صحبت کرده. این بازیگر جنجالی در بخشی از گفتگو چنین می‌گوید: «این شهر بر روی مرض و بیماری بنا شده. از همان اول که وارد شدم، حواسم به ساختار قدرت، کله‌گنده‌ها، سکوت و حلقه‌های ممنوعه بود. هیچکس جرئت حرف زدن نداشت، هالیوود مثل یک فرقه اداره می‌شود.»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید