درامانقد-سینما: بر اساس تصمیم مسئولان شبکه ای‌بی‌سی سریال محبوب «رُزآن» به خاطر توییت نژادپرستانه ستاره آن یعنی رزآن بار، متوقف شد.

چنینگ دانگی رییس مجموعه ای‌بی‌سی انترتینمنت در بیانیه‌ای گفت:‌ بیانیه‌ توییتری رزآن منزجرکننده، زشت و بر خلاف ارزش‌های ماست و بنابراین تصمیم گرفته‌ایم سریال او را متوقف کنیم.

رزآن بار که ستاره، نویسنده اصلی و تهیه‌کننده اجرایی سریالش بود، روز سه‌شنبه در توییتر به والری جرت یکی از مشاوران ارشد باراک اوباما رییس‌جمهور سابق ایالات متحده حمله کرد و نوشت: اخوان‌المسلمین و سیاره میمون‌ها یک بچه داشتند که نتیجه‌اش شد این آدم!

بعد از اینکه بسیاری از کاربران توییتر به نژادپرستانه بودن توییت او اشاره کردند، بار نوشت «اسلام نژاد نیست» که البته به زودی این پاسخ و توییت اصلی خود را پاک کرد و به معذرت‌خواهی روی آورد و نوشت: من از والری جرت و تمام آمریکایی‌ها معذرت‌خواهی می‌کنم. من حقیقتا به خاطر یک شوخی بد درباره سیاست‌ها و قیافه او متاسفم. باید می‌دانستم این کارم اشتباه است. من را ببخشید. جوک من قشنگ نبود.

باب آیگر مدیرعامل کمپانی دیزنی هم در تصمیم توقف سریال نقش مهمی داشت و در توییتر خود نوشت: تنها یک تصمیم می‌شد در این مورد گرفت و تصمیم درستی هم بود.

 «رزآن» با ریتینگ متوسط ۶.۴ و ۲۲.۱ میلیون تماشاچی، پرطرفدارترین سریال این فصل شبکه ای‌بی‌سی بود و بالاتر از «این ما هستیم»‌ و «بیگ‌بنگ تئوری» قرار داشت.

در سریال، بار نقش یکی از حامیان رییس‌جمهور شدن دونالد ترامپ را بازی می‌کند و خود او هم عموما از ترامپ حمایت کرده است. موفقیت این سریال باعث شد خود ترامپ هم شخصا از آن تجلیل کند.

رزآن بار در ابتدا اکانت توییتر خود را پاک کرد، اما بعد اواخر سه‌شنبه دوباره بازگشت تا از نویسندگان، بازیگران و مجموعه دست‌اندرکاران سریال که به خاطر او شغل‌شان را از دست دادند، معذرت‌خواهی کند.

چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون آمریکا از جمله ایوا دوورنی، شاندا رایمز، مارک همیل، وایولا دیویس، چارلی شین، مینی درایور، زک برَف و جاش ودون از جمله صدها نفری بودند که در توییتر به رزآن بار اعتراض و از کنار رفتن او از روی آنتن اظهار خوشحالی کردند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید