درامانقد-سینما: بیش ار چهل سال از مرگ بانوی جنایی نویس تاریخ ادبیات داستانی می گذرد و او همچنان داستان هایش کارگردانان را وسوسه می کند و با شیوه های متفاوت روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین سینما و تلویزیون می رود. جدیدترین اقتباس تلویزیونی از یکی از آثار آگاتا کریستی برای بی‌بی‌سی انجام می‌شود. «قتل به ترتیب الفبا» روایتی در سه قسمت از داستانی به همین نام از کریستی است که سال ۱۹۳۶ منتشر شد.

داستان این اثر پر از خشونت در دهه ۱۹۳۰ می‌گذرد.

در این داستان یک قاتل سریالی ۳ نفر را در ۳ شهر مختلف به قتل می‌رساند و قبل از هر قتل به پوآرو نامه می‌دهد اما در نهایت در قتل چهارم یک شخص دیگر را جای شخص D به قتل می‌رساند. یک شخص هم که گمان می‌رود روانی است دستگیر می‌شود ولی پوآرو معتقد است که وی قاتل نبوده و در نهایت فرد دیگری را دستگیر می‌کند.

اقتباس از این داستان توسط سارا فلپس برنده جایزه بفتا انجام شده و در آن  جان مالکوویچ در نقش پوآرو ظاهر خواهد شد، انتخابی جذاب و متفاوت برای بازیگر عجیب سینما. روپرت گرینت بازیگر «هری پاتر»، اندرو بوچان بازیگر «زن نیکنام»، ایمون فارن بازیگر «تویین پیکس» و تارا فیتزجرالد بازیگر «بازی تاج و تخت» دیگر بازیگران این فیلم هستند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر جیمز پریچارد تهیه کننده این اقتباس گفته است به حضور چنین بازیگرانی در این پروژه افتخار می کند..

فیلمبرداری این فیلم از ماه آینده شروع می‌شود و آلکس گاباسی آن را کارگردانی می‌کند.

این فیلم برای بی‌بی‌سی ساخته می شود و آمازون امتیاز پخش آن در آمریکا را خریداری کرده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید