درامانقد-سینما: بخش نوعی نگاه هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن به ریاست بنسیو دل تورو فیلم «مرز» ساخته علی عباسی فیلمساز ایرانی -دانمارکی را به عنوان برنده جایزه اصلی خود معرفی کرد.

«مرز» دومین فیلم بلند این کارگردان است که بر اساس داستان کوتاهی با عنوان «اجازه بده فرد درست وارد شود» نوشته جان اجوید لیندکوییست ساخته شده است. این فیلم که در روزهای نخست جشنواره در بخش نوعی نگاه به نمایش در آمد موفق به کسب نظر مثبت تماشاگران و منتقدان شد.

جایزه بهترین کارگردان این بخش نیز به سرگی لوزنیتسا از اوکراین اهدا شد که فیلمش «دانباس» اثری سوررئالیستی درباره جنگ است و فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه امسال نیز بود.

این کارگردان تاکنون ۳ بار در بخش های رقابتی کن حضور داشته است.

سومین برنده بخش نوعی نگاه ویکتور پولستر بازیگر ۱۶ ساله فیلم بلژیکی «دختر» بود که جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد. این فیلم را لوکاس دونات کارگردانی کرده است.

جایزه بهترین فیلمنامه نیز به نویسنده و کارگردان مراکشی مریم بنم‌بارک رسید که برای نخستین فیلم بلندش «سوفیا» این جایزه را دریافت کرد. این فیلم که در کازابلانکا رخ می‌دهد درامی درباره دختری ۲۰ ساله است که با مشکلات اجتماعی روبه رو می‌شود.

جایزه ویژه هیات داوری نیز به ژوآو سالاویزا و رنه نادر مسورا کارگردان‌های پرتغالی و برزیلی فیلم «مرده و دیگران» رسید.

این جوایز توسط بنسیو دل تورو رییس داوران این بخش به برندگان اهدا شد. خود وی ۱۰ سال پیش در جشنواره فیلم کن برنده جایزه بهترین بازیگر در بخش رقابتی برای فیلم «چه» ساخته استیون سودربرگ شده بود.

آنه ماری جاسیر کارگردان زن فلسطینی، کانتمیر بالاگف کارگردان روس، ویرجینی لدوین بازیگر فرانسوی و جولی هانت سینگر مدیر اجرایی جشنواره فیلم تلوراید آمریکا داوران این بخش بودند. در این بخش رقابتی ۱۸ فیلم به نمایش درآمدند.