درامانقد-سینما: هفتادو یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به مرحله اعلام نام برگزیدگان بخش‌های مختلف رسیده‌است. شب گذشته هیات داوران سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه و هم‌چنین بخش جانبی هفته منتقدان جشنواره کن برگزیدگان خود را اعلام کردند.

جایزه اول سینه فونداسیون ۱۵ هزار یورو، جایزه دوم ۱۱ هزار و ۲۵۰ یورو، و جایزه سوم ۷۵۰۰ یورو است.

 برتران بونلو رییس هیات داوران و گروه داوری سینه‌فونداسیون کن، جایزه اول خود را به «تابستان شیر الکتریکی» ساخته دیگو چسپدس از دانشگاه شیلی اهدا کردند.

جایزه دوم به فیلم های «تقویم» ساخته ایگور پوپلوهین از مدرسه سینمایی جدید مسکو و «توفان‌های خون ما» ساخته شین دی از آکادمی تئاتر شانگهای از چین تعلق گرفت.

جایزه سوم سینه فونداسیون نیز به «بی‌جان» ساخته لوسیا بولگرونی از مدرسه ملی سینما و تلویزیون بریتانیا رسید.

برندگان این بخش از میان ۱۷ فیلم دانشجویی نمایش داده شده در این بخش انتخاب شده‎اند. امسال ۲۴۲۶ شرکت کننده از ۵۱۲ مدرسه فیلم‌سازی از سراسر جهان آثارشان را برای شرکت در این بخش ارسال کرده بودند.فیلم‌های برنده در ۲۲ ماه می در سینما پانتئون پاریس نمایش داده می‌شوند.

جایزه نخل طلای فیلم کوتاه را نیز همین گروه داوری از میان هشت فیلم حاضر در بخش رقابتی معرفی می‌کنند. برنده این جایزه در مراسم اختتامیه هفتاد و یکمین دوره جشنواره کن در روز یکشنبه ۱۹ ماه مه در گراند تئاتر لومیر معرفی می‌شود.

در پنجاه‌ودومین دوره بخش جنبی هفته منتقدان نیز که ریاست هیات داوران آن را یواخیم تریر کارگردان سرشناس نروژی برعهده داشت، جایزه اصلی به فیلم «دیامانتینو» به کارگردانی گابریل آبرانتس و دنیل اشمیت تعلق گرفت. این فیلم کمدی سورئال داستان فوتبالیستی را روایت می‌کند که از روزهای اوجش دور شده و با ماجراهایی روبه‌رو می‌شود.

جایزه بهترین فیلم‎نامه هفته منتقدان به بندیکت ارلینگسن برای درام محیط‌زیستی «زنی در جنگ» رسید. جایزه بهترین ستاره نوظهور در بخش بازیگری هم نصیب فلیکس ماریتاد بازیگر فرانسوی شد. در بخش فیلم کوتاه فیلم‌های «هکتور مالو: آخرین روز سال» ساخته ژاکلین لنتزو و «روز عروسی» ساخته الیاس بلکدار جوایز اصلی را دریافت کردند.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید