درامانقد-سینما: مراسم اولین نمایش جهانی فیلم «سه‌رخ» ساخته جعفر پناهی شنبه شب در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن برگزار شد. «سه‌رخ» که در بخش اصلی کن رقابت می کند بدون حضور کارگردان به دلیل ممنوع الخروجی و تنها با دو بازیگر اصلی خود افتتاح شد.

در غیاب پناهی، بهناز جعفری بازیگر اصلی فیلم به همراه مرضیه رضایی دیگر بازیگر «سه‌رخ» در مراسم فرش قرمز حضور داشتند. فرانسواز نیسن وزیر فرهنگ فرانسه نیز در اقدامی کمتر متداول در این مراسم شرکت کرد.

بهناز جعفری در جدیدترین ساخته پناهی نقش خودش به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون را بازی می‌کند. در این فیلم جعفری با دیدن ویدئو دختری شهرستانی که خانواده اش او را تحت فشار گذاشته‌اند تا تحصیلاتش در دانشکده هنر تهران را رها کند صحنه فیلمبرداری خود را ترک می‌کند و سراغ جعفر پناهی فیلمساز می‌رود تا در حل مشکل دخترک او را رهنمایی کند. آن دو با اتوموبیل به سمت روستایی در شمال غرب کشور که زادگاه دختر است می‌روند تا بتوانند به او برای ادامه تحصیل هنر کمک کنند. مائده ارتقایی و نرگس دل آرام در کنار بهناز جعفری دیگر بازیگران فیلم «سه رخ» هستند.

فهرست کامل عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان و تهیه کننده: جعفر پناهی، نویسنده: نادر ساعی‌ور و جعفر پناهی، تدوین: مستانه مهاجر و پناه پناهی، صداگذاری: علیرضا علویان، طراح صحنه: لیلا نقدی، صدابردار: عبدالرضا حیدری و مدیر فیلمبرداری: امین جعفری

شرکت مستقل سلولوئید دریمز در پاریس پیش از اولین نمایش جهانی «سه‌رخ» در کن، حقوق فروش این فیلم را از آن خود کرد. شرکت ممنتو فیلمز نیز حق پخش فیلم در فرانسه را در اختیار دارد.

پناهی پیش از این در 1995 با فیلم «بادکنک سفید» برنده جایزه دوربین طلایی کن شد. او در 2003 نیز با «طلای سرخ» جایزه ویژه داوران بخش نوعی نگاه را گرفت و در 2011 جایزه کالسکه طلایی یا جایزه یک عمر دستاورد بخش دو هفته کارگردانان کن را از آن خود کرد.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن 8 تا 19 مه (18 تا 29 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید