درامانقد-سینما: فیلم «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» با 250 میلیون دلار فروش در افتتاحیه رکورد «جنگ ستارگان 7» را شکست.

این فیلم از جمعه گذشته (27 آوریل) در بیش از 4400 سالن سینما به نمایش درآمد. در شرایطی که انتظار می‌رفت سقف فروش افتتاحیه این فیلم 149 دقیقه‌ای نهایتا به 245 میلیون دلار برسد، اما با استقبال بی نظیر تماشاگران امریکایی فروش افتتاحیه فیلم به رقمی فراتر از انتظار رسید.

بر مبنای گزارش ورایتی تا پیش از این، فیلم علمی-تخیلی «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» ساخته جی. جی. آبرامز که در سال 2015 اکران شد، با 248 میلیون دلار  رکورددار فروش در افتتاحیه بود.

برادران روسو ساخته جدیدشان را بر اساس فیلمنامه مشترک کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی کارگردانی کرده‌اند. بودجه تقریبی تهیه و تولید این محصول 300 تا 400 میلیون دلار اعلام شده است.

داستان «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» دو سال بعد از وقایع «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» رخ می‌دهد و انتقامجویان و نگهبانان کهکشان با هم متحد می‌شوند تا فرمانروایی تانوس شیطان را سرنگون کنند. در این فیلم پرشخصیت بازیگرانی چون رابرت دونی جونیور (مرد آهنی)، کریس همزورث (ثور)، کریس ایونز (کاپیتان امریکا)، اسکارلت جوهانسن (بیوه سیاه)، چادویک بوسمن (پلنگ سیاه)، کریس پرت (استارلرد)، بندیکت کامبربچ (دکتر استرنج) و مارک رافالو در نقش هالک حضور دارند.

بر مبنای گزارش آی سینما تا پیش از «جنگ بی‌نهایت»، فیلم اصلی «انتقامجویان» رکورددار پرفروش‌ترین افتتاحیه محصولات مارول تا امروز بود(207.4 میلیون دلار). دنباله‌اش با عنوان «عصر اولتران» با کسب 191 میلیون دلار درآمد افتتاح شد. فروش فیلم اول در گیشه امریکا به 623 میلیون دلار رسید و فیلم دوم با 459 میلیون دلار فروش داخلی از پرده سینماها پایین آمد.

اما در سه روز گذشته فیلم ابرقهرمانی دیگر کمپانی مارول «پلنگ سیاه» بعد از 11 هفته اکران به رده پنجم فهرست پرفروش‌ها بازگشت و با کسب 4.6 میلیون دلار درآمد، کل فروش داخلی‌اش را به 688 میلیون دلار رساند. فروش جهانی «پلنگ سیاه» از مرز 1.3 میلیارد دلار عبور کرده است. با احتساب فروش افتتاحیه «جنگ بی‌نهایت»، کل فروش 19 فیلم مارول تا امروز به بیش از 15 میلیارد دلار رسیده است.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید