درامانقد-سینما: اکران اردیبهشت می تواند فصلی جنجالی و البته پر کشش برای سینمای ایران باشد. پس از سالها انتظار «عصبانی نیستم» به نمایش عمومی در می آید و یکی از خبرسازترین فیلمهای چند ماه گذشته یعنی «خوک» نیز اکران خود را آغاز خواهد کرد.
از این هفته قرار است فیلم‌های سینمایی «آن‌سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی در گروه سینمایی جوان، «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی در گروه سینمایی آزادی، «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی در گروه سینمایی استقلال، «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سرگروهی سینمای زندگی، «خوک» ساخته مانی حقیقی در گروه سینمایی کوروش و «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان در گروه سینمایی ایران اکران شوند.

 «آن‌سوی ابرها» مجید مجیدی

 فیلم “آن‌سوی ابرها” به نویسندگی و کارگردانی مجید مجیدی تازه‌ترین ساخته وی بعد از فیلم محمد رسول الله (ص) است که کاملا در هند و به زبان هندی  ساخته شده است و همزمان با هند قرار است در ایران به صورت دوبله و با زیرنویس فارسی اکران شود. ایشان خاطار، مالاویکا موهانان بازیگران اصلی فیلم هستند و آی ار رحمان موسیقی فیلم را ساخته است. این فیلم قصه زندگی یک برادر و خواهر است که اتفاقات دراماتیکی برای آنها می‌افتد. فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است.

 «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی

“چهارراه استانبول” به کارگردانی مصطفی کیایی با حضور محسن کیایی، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی‌ور  و سعید چنگیزیان ساخته شده است. داستان این فیلم که نام قبلی آن “پلاسکو” بود؛ قصه سه شخصیت متفاوت است که درگیر مشکلات اقتصادی هستند و سرنوشت آنها با آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو گره می‌خورد.

برای این فیلم، سحر دولتشاهی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن و فرید ناصر فصیحی برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری از سی‌وششمین دوره جشنوراه جهانی فیلم فجر شدند.

«خجالت نکش» رضا مقصودی

رضا مقصودی بعد از سالها فیلمنامه‌نویسی، اول فیلم خود را در مقام کارگردانی با تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین حسینی ساخته است. “خجالت نکش” داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آنهم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند باعث اتفاقاتی می‌شود.

احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، لیندا کیانی، الناز حبیبی و شهره لرستانی بازیگران فیلم هستند. این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول از سی‌وششمین دروه جشنواره فیلم فجر شده است.

  «جشن دلتنگی» پوریا آذربایجانی

پوریا آذربایجانی فیلم سینمایی “جشن دلتنگی” را با موضوع وضعیت فضای مجازی و تاثیر این فضا بر زندگی آدم‌ها ساخته است.

بابک حمیدیان، مینا ساداتی، محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته آ پناهی‌ها، ساغر قناعت، امید روحانی، ندا عقیقی، پریوش نظریه، عرفان ناصری، علی دهبان، روزبه فدوی و اشکان منصوری بازیگران فیلم جشن دلتنگی هستند. در خلاصه داستان این فیلم که فیلمنامه آن توسط مونا سرتوه و پوریا آذربایجانی نوشته شده، آمده است: جهان، مردی ۳۲ ساله که سودای شهرت دارد. افسانه و رضا در میانسالی مشکلات تازه‌ای تجربه می‌کنند. کاوه و لاله در انتظار تولد اولین فرزندشان هستند و سارا، دختر جوانی است که تصمیم دارد با هویت جدیدی به زندگی خود ادامه دهد

خوک» مانی حقیقی»

مانی حقیقی بعد از ساخت فیلم “پنجاه کیلو آلبالو” و “اژدها وارد می‌شود” فیلم سینمایی “خوک” را ساخته است که در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد. این فیلم با بازی حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پری‌ناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش، رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا ساخته شده است.

داستان فیلم ماجرای کارگردانی است که موفق به ساخت فیلم نشده. ستاره‌ی محبوبش می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز  این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ وقتی در شبکه‌های اجتماعی تهمت عجیبی به حسن زده می‌شود، او ناچار می‌شود برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد.

«عصبانی نیستم» رضا درمیشیان

فیلم سینمایی “عصبانی نیستم” به کارگردانی رضا درمیشیان سرانجام بعد از 5 سال قرار است اکران شود. نوید محمدزاده، باران کوثری و رضا بهبودی بازیگران اصلی فیلم هستند.

فیلم عصبانی نیستم که در جشنواره فیلم فجر سه سال پیش حضور داشت؛ حتی نامزد دریافت جایزه نیز شد اما براساس خواست سازندگان آن از داوری کنار گذاشته شد. از آن زمان سازندگان فیلم هرگاه خواستند فیلم را اکران کنند، موفق نشدند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید