درامانقد-سینما: رویداد ویژه سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش نسخه‌ مرمت شده‌ مستندهای «اربعین» ساخته ناصر تقوایی و «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی اختصاص دارد.

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، به گفته‌ سیف‌اله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه سی‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستندهای «اربعین» ساخته ناصر تقوایی و «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی پس از ۴۸ سال، مرمت و روز دوشنبه سوم اردیبهشت ساعت ۱۳ در سالن شماره چهار پردیس چارسو با حضور پیروز کلانتری مستندساز و حمید باباوند منتقد سینما به نمایش درمی‌آید.

ناصر تقوایی تقریبا سی ساله بود که مستند «اربعین» را ساخت و پرویز کیمیاوی هم که تقریبا سی ساله بود در همان سال «یا ضامن آهو» را کارگردانی کرد.

ویژگی مشترک این دو مستند علاوه بر سال ساخت آنها، زیست بوم داستان هر دو فیلم است. تقوایی که در جنوب رشد و نمو کرده بود همان‌‌جا فیلمش را ساخت و پرویز کیمیاوی تحصیل‌کرده فرانسه نیز همانند تقوایی در همان فضای زیست بوم خودش فیلم سازی را تجربه کرد.

پیروز کلانتری و حمید باباوند در این نمایش ویژه از «اربعین» و «یا ضامن آهو» می‌گویند و به تشریح ویژگی های این دو مستند ماندگار و جایگاه هنری، اجتماعی و جامعه‌شناسانه آنها می‌پردازند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید