درامانقد-سینما: صبح شنبه آسمان سوریه موشک باران شد، ترامپ به وعده خود عمل کرد و با بهانه استفاده از عامل شیمیایی در غوطه شرقی سوریه، به مراکز علمی و پژوهشی این کشور حمله کرد. آمریکا در این حمله تنها نبود، فرانسه و انگلیس نیز با ترامپ همراه شدند.

حمله ائتلاف آمریکا و اروپا به سوریه به بهانه اداعایی استفاده سوریه از سلاح شیمیایی صورت گرفت. اما امروز خبرگزاری مهر گزارش داده است که یک خبرنگار انگلیسی ثابت کرده ضبط تصاویر ویدیویی از غوطه شرقی و نسبت دادن آن به استفاده از سلاح شیمیایی کار «کلاه سفیدها» بوده است.

گروه «دفاع غیرنظامی سوریه» که با نام «کلاه سفیدها» نیز شناخته می شود، سازمانی برای حمایت و نجات جان شهروندان این کشور است. اعضای این سازمان داوطلب و غیرمسلح هستند و اغلب در ویدئوهای غیرحرفه ای در حال برداشتن آوار و نجات افراد دیده می شوند. آنها از سال ۲۰۱۳ تاکنون در مناطق بمباران شده سوریه حضور یافته و قربانیان را از زیر ساختمان های ویران شده نجات می دهند.

سازمان دفاع غیرنظامی سوریه خود را غیر سیاسی می خواند، اما روسیه و دولت دمشق آنها را گروهی مشکوک و متصل به غرب می دانند. این سازمان در مناطقی حضور می یابد که از کنترل نیروهای دولتی سوریه بیرون است.

کلاه سفیدها سال گذشته توانستند جایزه اسکار بهترین مستند را دریافت کنند.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود.

«۳۶۰ درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و شاید این مستند بخشی از تردیدها و تشکیک هایی که درباره این گروه وجود دارد شفاف سازد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید