درامانقد-موسیقی: آلبوم «آن گاه» کاری از امامیار حسن اف و پژوان اخواص اثری نرم و دلنشین از موسیقی ایرانی است که به تازگی توسط مؤسسه فرهنگی رهگذر هفت اقلیم منتشر شده است.

در این آلبوم با صدای کمانچه امامیار حسن اف و تمبک و دوایر کوکی پژمان اخواص به سفری مینیمالیستی اما پر حس و حال و عاشقانه پا می گذاریم که نغمه های دور و آشنا را زنده کرده است. آلوم شامل 20 قطعه است که هر کدام به فضا و حال و گوشه ای از موسیقی ایرانی خاصه موسیقی غنی و شوانگیز آذربایجان تعلق دارد.

«آن گاه» ضبط ال سریتو رکوردز استودیو و اسکار اوتی است و مسترینگ آن را آرمین کارباف برعهده داشته. گرافیک و لی اوت کار را سپهر سعیدی و نقاشی دیجیتال آن را سهیل سعیدی انجام داده. لوگو آن گاه و نقاشی دیجیتال آن نیز از محمد مثنوی بوده است. در ادامه یادداشت حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز برجسته ایرانی درباره این آلبوم را می خوانید:

هنرمندان امامیار حسن الف و پژمان اخواص سیر و سیاحت پر شور و متبحرانه ای را در این اثر خلق کرده اند که شنونده از هر طیفی با شنیدن آن احساس شادی و شعف عاشقانه ای را تجربه می کند.

نرمی و سرعت تکنیک امام یار زبانزد بسیاری از هنرشناسان دنیاست. ایشان با زندگی در مهاجرت توانسته مقامهای موسیقی آذری و موسیقی ابداعی خود را به گوش علاقه مندان رسانده و همینطور موفق شده نقش بسزایی در معرفی ساز ککانچه و موسیقی آذربایجان داشته باشد.

تکنیک و حس امام یار انقدر با مهارت و طبیعی بکار گرفته می شود که حس آرامش آسمانی را در شنونده ایجاد می کند. پژمان اخواص نیز نقش بسزایی در معرفی موسیقی ایرانی در دانشگاه و مراکز هنری امریکا داشته و با اجرای کنسرتهای متعدد همراه هنرمندان صاحب نام ایرانی و غیر ایرانی نقش مهمی در شناساندن موسیقی ایرانی ایفا کرده است. همراهی پژمان که از انرژی و تکنیک بالایی برخوردار است با تمام لحظات اجرا هماهنگ شده و برای این همدلی فقط به ساز تمبک اکتفا نکرده و با نواختن سازهای کوبه ای دیگر در استودیو رنگ آمیزی و هیجانات ویژه ای را بوجود آورده است.

یکی دیگر از نکات برجسته این همکاری پیوند دو فرهنگ است که پیام صلح و دوستی را به ارمغان اورده و پیوندی مبارک بین فرهنگ ایران و آذربایجان ایجاد کرده است.

دو فرهنگ از یک ریشه دیرینه که عاشقان و علاقه مندان بیشماری را در جهان در بر گرفته است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید