درامانقد-سینما: جمعه شب مراسم اختتامیه بخش نسل 14plus این دوره جشنواره برلین برگزار شد و «دِرِساژ» اولین ساخته بلند سینمایی پویا بادکوبه که به عنوان یکی از دو نماینده ایران در این بخش حضور داشت، از سوی هیئت داوران بین‌الملل تقدیر شد. این بخش ویژه فیلم‌هایی است که برای نوجوانان بالای 14 سال هستند.

هیئت داوران در بیانیه خود درباره «دِرِساژ» نوشت: این فیلم با داستان‌گویی هوشمندانه، همین‌طور تحول پیچیده و پیش‌بینی‌ناپذیر شخصیت‌ها ما را تحت تأثیر قرار داد. قهرمان فیلم با پرهیز از پیوستن به چرخه شرور فساد، دروغ، دورویی از نوع طبقه متوسط و اخلاق‌گرایی نادرست، سازش‌ناپذیر جلوه می‌کند.

«دِرِساژ» همچنین یکی از 18 فیلم بلند اول این دوره جشنواره برلین است که از میان آثار بخش‌های مسابقه، پانوراما، نسل، فروم و پرسپکتیو، گزینه دریافت جایزه بهترین فیلم بلند اول هستند. برنده این جایزه امشب در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.

علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی فر و علیرضا آقاخانی در «دِرِساژ» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قصه دختری 16 ساله است که بر سر یک دوراهی مهم  قرار می گیرد.

“Fortuna” به کارگردانی ژرمینال روا تولید مشترک سوئیس و بلژیک هر دو جایزه اصلی بخش نسل 14plus شامل جایزه خرس بلورین بهترین فیلم بلند (هیئت داوران جوان) و جایزه بزرگ بهترین فیلم بلند (هیئت داوران بین‌الملل) را از آن خود کرد. «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی دیگر نماینده ایران در این بخش بود.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 فوریه (26 بهمن) آغاز شد و فردا یکشنبه 25 فوریه (6 اسفند) با نمایش مجدد تعدادی از فیلم‌های جشنواره به طور رسمی به کار خود پایان می‌دهد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید