درامانقد-سینما: خاویر باردم می خواهد تهیه فیلمی درباره ایجاد بزرگ‌ترین منطقه حفاظت شده در زمین یعنی پناهگاه اقیانوس قطب جنوب را بر عهده بگیرد.

فیلم «پناهگاه» را آلوارو لونگوریا فیلمساز مستند کارگردانی خواهد کرد. خاویر باردم کار ارایه گزارش صوتی فیلم را نیز برعهده خواهد داشت. در این فیلم کارلوس باردم برادر خاویر و بازیگر نیز حضور دارد.

«پناهگاه» در کمپانی برادران باردم یعنی «پنگوئن فیلمز» و کمپانی «مورنا» متعلق به لونگوریا که از فعال‌ترین کمپانی‌های تهیه فیلم اسپانیا هستند، ساخته می‌شود. خاویر و کارلوس باردم و لونگوریا به طور مشترک تهیه فیلم را برعهده دارند.

خاویر باردم در گفت و گو با ورایتی درباره این فیلم گفته است: «پناهگاه» قرار است گزارشی از زندگی دریایی را روایت کند. این فیلم یک فیلم محاوره‌ای فرد به فرد است که توسط بیولوژیست‌ها و دانشمندان دریایی، زندگی اقیانوس را با نهنگ‌ها، پنگوئن‌ها و کریل‌هایش تصویر می‌کند. همه این گونه‌ها اکنون در معرض خطر هستند و با تغییرات آب و هوایی، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و شیوه‌های انبوه ماهیگیری، تهدید می‌شوند.

باردم و لونگوریا فردا سه‌شنبه در برلین خواهند بود تا فیلم‌هایی از این سفر را به کمیسیون حفاظت از منابع دریایی قطب جنوب نشان دهند. نتیجه نهایی در ماه اکتبر گرفته خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید