درامانقد-سینما: دو فیلمسازی که با یوهان یوهانسون همکاری کرده بودند، از هنر و ضایعه از دست دادن این آهنگ‌ساز ایسلندی نوشتند. یوهانسون در سن 48 به دلایلی که هنوز اعلام نشده است در روز نهم فوریه (بیستم بهمن) درگذشت. او در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پشت‌سرهم برای فیلم‌های «نظریه فراگیر» و «سیکاریو» نامزد جایزه اسکار شده بود. او به خاطر ساخت موسیقی «نظریه فراگیر» جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد.

جیمز مارش کارگردان «نظریه فراگیر» در ایمیلی به «ایندی‌وایر» نوشته است: «ویران شدم. من دوست عزیزی را از دست دادم و همه ما ذوق موسیقایی زیبایی را از دست دادیم که او درون خود داشت. یوهانسون هنرمند فوق‌العاده و بی‌مانندی بود. شخصیت او در موسیقی‌اش زنده است؛ متفکرانه، پی‌جو، زیبنده، منحصربه‌فرد و گاهی مالیخولیایی و شوخ‌طبعانه، و مهم‌تر از همه ناب و اصیل.» مارش در بخش دیگری نوشته است: «ما در دو فیلم همکاری صمیمانه‌ای داشتیم و درباره همکاری‌های بعدی‌مان در آینده هم صحبت می‌کردیم. هنوز نتوانستم با این واقعیت کنار بیایم… او فوق‌العاده بااستعداد و دوست‌داشتنی بود، انسانی نجیب که به‌ندرت نمونه‌اش را پیدا می‌کنید.»

اما دارن آرونوفسکی هم در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرده است اشاره کرده است که: «یوهان یک جنتلمن بود. همکاری فوق‌العاده با رویکردی کاملاً منحصربه‌فرد در مواجهه با صدا و موسیقی. این یک ضایعه بزرگ است.» آرونوفسکی که یوهانسون را دعوت کرده بود تا موسیقی متن «مادر!» را بسازد، در نهایت بجای موسیقی، با حاشیه صوتی کار کرد و از یوهانسون به عنوان مشاور موسیقی و صدا در عنوان‌بندی فیلم تشکر شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید