درامانقد-سینما: درام تروریستی «قطار 15 و 17 دقیقه به پاریس» (The 15:17 to Paris) به کارگردانی کلینت ایستوود،از پنجشنبه پیش در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفته‌ است.این فیلم از جمعه تا یکشنبه در 3042 سینما 12.6 میلیون دلار به دست آورد و در رده سوم جدول قرار گرفت.

داستان فیلم در 21 اوت 2015 روی می‌دهد، زمانی که سه آمریکایی حمله‌ای تروریستی در تالیس – خط قطار سریع‌السیر بین‌المللی بین پاریس و بروکسل – را خنثی کردند. فیلم داستان زندگی آن‌ها را از دوران کودکی تا مجموعه‌ای از اتفاقات نامحتمل که به حمله منتهی شد، دنبال می‌کند.

این سه آمریکایی شامل آنتونی سدلر، الک اسکارلاتوس عضو گارد ملی ایالت اورگن و اسپنسر استون درجه‌دار نیروی هوای ارتش آمریکا هستند که در فیلم نقش خودشان را بازی می‌کنند. جنا فیشر، جودی گریر و ری کراسانی به همراه پل-میکل ویلیامز، برایس قیصر و ویلیام جنینگز در نقش این سه در جوانی حضور دارند.

فیلم از روی کتاب «قطار 15 و 17 دقیقه به پاریس: داستان واقعی یک تروریست، یک قطار و سه قهرمان آمریکایی» نوشته سدلر، اسکارلاتوس، استون و جفری ‌ای. استرن ساخته شده و فیلمنامه را دوروتی بلایسکال نوشته است.

منتقدان بسیار به فیلم تاخته‌اند و اکنون در وبسایت راتن تومیتوز تنها 20 درصد آرای مثبت آن‌ها را به دست آورده که بدترین امتیاز دوران کاری ایستوود است. تماشاگران هم خیلی با «قطار 15 و 17 دقیقه به پاریس» مهربان نبوده‌اند و در سینمااسکور به آن درجه B- داده‌اند.

فیلم همزمان با آمریکای شمالی در 23 بازار خارجی 5.3 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 17.9 میلیون دلار رساند. ایستوود خود یکی از تهیه‌کنندگان پروژه است. او در سال‌های اخیر به ساخت فیلم‌های سینمایی از روی قهرمانان واقعی علاقه نشان داده است که نمونه آن دو فیلم بسیار پرفروش «تک‌تیرانداز آمریکایی» و «سالی» است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید