درامانقد-سینما: دنباله فیلم معروف «درخشش» براساس رمانی از استفن کینگ، با یک کارگردان جدید به سینما می‌آید. به گزارش «ورایتی»، این فیلم جدید براساس رمان ترسناک «دکتر اسلیپ» نوشته استفن کینگ ساخته می‌شود که دنباله‌ای بر رمان معروف و پرفروش «درخشش» سال ۱۹۷۷ است.

 فیلم «درخشش» که تنها فیلم کوبریک در ژانر فیلم‌های وحشت بود، همواره جزو بهترین فیلم‌های ژانر وحشت در همه رأی‌گیری‌های سینمایی است. فیلمی که حتی تولیدش هم چندان نزدیک به شرایط تولید معمولا کم‌هزینه فیلم‌های وحشت نبود. فیلمنامه این کار را کوبریک و دایان جانسون، رمان‌نویس زاده آمریکا، نوشتند. در این فیلم، هنرپیشگانی همچون جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید به ایفای نقش پرداخته‌اند. عصبیت شلی دووال در فیلم به‌خوبی مشهود است و اسکتمن کراترز در نقش آشپز سیاهپوست هتل مجبور شد ۴۰بار صحنه درگیری با تبر را بازی کند و نهایتا دچار فروپاشی عصبی شده و با گریه به کوبریک گفت: «آقای کوبریک آخه چی از جونم می‌خواین؟»

10سال بعد از ساخت فیلم، وقتی راجر ایبرت از شلی درباره‌ تجربه همکاری با کوبریک پرسیده بود، او گفت: «تقریبا تحمل‌ناپذیر بود! باید هر روز می‌رفتی و این کار مشقت‌بار را انجام می‌دادی. جک نیکلسون باید همیشه مثل دیوانه‌ها رفتار می‌کرد و منم باید روزی 12ساعت گریه می‌کردم، کل روز را، هفته‌ای پنج‌شش روز، برای 9 ماه. بعد از این همه کار، هیچ‌کس اسمی از بازی من در این فیلم نبرد. همه نقدها را بر کار کوبریک نوشتند، انگار که من اصلا توی فیلم نبودم.»

با این همه، «درخشش» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت و تماشاگرپسندترین فیلم‌های استنلی کوبریک است و حالا پس از ۳۸سال انتظار، قسمت دوم این فیلم ترسناک و دلهره‌آور راهی سینما خواهد شد. رمان «دکتر اسلیپ» که در زمان انتشار در سال ۲۰۱۳ به فهرست پرفروش‌ها راه یافت، درباره «دنی» همان کودکی است که در «درخشش» دارای قدرت دیدن اشباح یا همان درخشش بود که اکنون بزرگ شده، اما هنوز گذشته و پدر قاتلش را فراموش نکرده است. مایک فلاناگان به‌عنوان کارگردان دنباله فیلم «درخشش» انتخاب شده است، نگارش فیلمنامه فیلم «دکتر اسلیپ» را آکیوا گلدزمن، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار فیلم «ذهن زیبا»، به‌عهده دارد و خود استفن کینگ تهیه‌کننده آن خواهد بود. فلاناگان با همکاری میسی که تهیه‌کننده این فیلم است، رمان «بازی جرالد» نوشته کینگ را برای «نت‌فلیکس» ساخته بود. کارلو گوآگینو بازیگر این فیلم بود. آن‌ها اکنون در حال ساخت سریال «خانه جن‌زده تپه» برای «نت‌فلیکس» هستند.

کمپانی برادران وارنر سال گذشته از اقتباس رمان ترسناک «آن» نوشته استفن کینگ سود خوبی به دست آورد و این فیلم درنهایت به فروشی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار در سینمای جهان دست یافت، درحالی‌که تنها ۳۵دلار برای ساخت آن هزینه شده بود. استفن کینگ خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. کارگردانان بزرگ به اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند که از آن جمله می‌توان به «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی فرانک دارابونت، «میزری» به کارگردانی راب راینر، «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم» اشاره کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید