همه آنچه باید درباره«آخرین پرچم افراشته»ساخته ریچارد لینک‌لیتر بدانید:

درامانقد-سینما: کمدی-درام «آخرین پرچم افراشته» به کارگردانی ریچارد لینک‌لیتر براساس رمانی به همین نام و نوشته دِريل پانيكسن منتشر شده در سال 2005 است. فیلمنامه را،نویسنده رمان دِريل پانيكسن و ریچارد لینک‌لیتر  نوشته‌اند. در «آخرین پرچم افراشته» استیو کارل، برایان کرانستن،لورنس فیشبرن نقش سه کهنه سرباز جنگ ویتنام را ایفا می‌کنند که پس از مرگ پسر  استیو کارل در جنگ عراق دوباره دور هم جمع می‌شوند.

رمان «آخرین پرچم افراشته» ادامه رمان «آخرین جزئیات» است که در سال 1970 منتشر شد. حتی «آخرین پرچم افراشته» را می‌توان دنباله فیلم «آخرین جزئیات» در نظرگرفت که در 1973 ساخته شد.

فیلمبرداری اصلی ماه نوامبر 2016 در پیتسبورگ آغاز شد. رونمایی از «آخرین پرچم افراشته» در جشنواره فیلم نیویورک در روز 28 سپتامبر 2017 صورت گرفت. از روز سه نوامبر 2017 کمپانی ‌های آمازون استودیوز و لاینز گیت فیلم را در سراسر آمریکا در سالن ها نمایش دادند.

فروش فیلم کمی بیش از 980 هزار دلار بوده است.

 

آخرین پرچم افراشته/ Last Flag Flying

کارگردان:ریچارد لینک‌لیتر، فیلمنامه:ریچارد لینک‌لیتر و دِريل پانيكسن، مدیرفیلمبرداری:شین.ف .کلی، موسیقی:گراهام رینولدز، تدوین:ساندرا ادیر، بازیگران:برایان کرانستن(سال نیلن)،استیو کارل(لری شپردمعروف به داک)،لورنس فیشبرن(ریچارد مولر)،جی.کوئینتن جانسن(چارلی واشینگتن)و… محصول 2017 آمریکا،124 دقیقه.

خلاصه داستان: سال ،لری و ریچارد سی سال پس از خدمت در ارتش و در  جنگ ویتنام دورهم جمع می‌شوند. پزشک ارتشی «داک» دوستان قدیمی خود عضو پیشین نیروی دریایی «سال نیلن» و کشیش فعلی «ریچارد مولر» را پیدا می‌کند و از آنها می‌خواهد در تشییع جنازه تنها فرزندش که عضو نیروی دریایی بوده و در جنگ عراق کشته شده او را همراهی کنند. سال همسرش را هم تازه از دست داده  و عملا خانواده ای ندارد. پس از آنکه سال می فهمد پسرش به چه طریقی در جنگ عراق کشته شده، دیگر نمی‌خواهد مانند یک قهرمان ملی او را بخاک بسپارند و تصمیم می گیرد پسرش را در قبرستان آرلینگتن دفن کند. رفقای قدیمی او ریچارد و سال او را همراهی می‌کنند و به او یاری می‌رسانند تا داک پسرش را در یک قبرستان عادی نزدیک خانه داک در نیوهمپشایر به خاک بسپارد. در این سفر سه دوست قدیمی و سه کهنه سرباز خاطرات گذشته را مرور می‌کنند.

 

واکنش منتقدان: در سایت «متاکریتیک» امتیاز 66 از 100 به فیلم برمبنای 40 نقد اعطا شده است. اين فيلم در سایت «راتن توماتوز» امتياز 74 از 100 را بر اساس 137نقد به دست آورده ، از نظر عمومي منتقدان چنین برمی‌آید : «اين درام خام كه با لحظه‌هاي شوخ‌طبعانه بدیع  تماشایی شده ، گروه بازيگران بي‌كم‌وكاستي دارد و با سوالاتی مانند خانواده و اندوه و میهن پرستی دست‌وپنجه نرم مي‌كند». در ادامه گزیده‌ایی از نظر منتقدان را مرور می‌کنیم:

 

ریچارد روپر(شیکاگو سان-تایمز): اینطور نیست که «آخرین پرچم افراشته»  دنباله ای بر «آخرین جزئیات» باشد. شخصیت ها نام های متفاوت، پیشینه ارتشی متفاوت و زندگی های متفاوتی دارند. «آخرین پرچم افراشته» خود یک فیلم مستقل است. شاید شباهت های تماتیک  با «آخرین جزیئات» (هال اشبی ،1973)دارد. «آخرین پرچم افراشته»  یکی از بهترین فیلم‌های سال 2017 است.(100 از 100 برمبنای امتیازدهی سایت متاکریتیک)

جاستین چانگ(لس آنجلس تایمز):«آخرین پرچم افراشته»کمدی جدید، گرم، سوگوارانه و بددهن ریچارد لینک‌لیتردرباره سه کهنه سرباز ویتنام که یک گردهمایی سرنوشت ساز دارند، یکجور ادامه ی فیلمی است که البته لینک‌لیتر اولی را ننوشته و کارگردانی نکرده است. خاطره فیلم هال اشبی «آخرین جزئیات» تجربه تماشای «آخرین پرچم افراشته» را پربارتر می‌کند اما «آخرین پرچم افراشته» فیلمی مجزاست.(100 از 100)

 

اریک کوهن(ایندی وایر):مهم تر از هرچیزی «آخرین پرچم افراشته» پیوند جذابی میان هال اشبی و ریچارد لینک‌لیتر ترسیم می‌کند. میان دو فیلمساز از دو دوره متفاوت که هر دو پتانسل جامعه آمریکا را در گریزان کردن مردمی مورد تحقیق قرار می‌دهند که برای هویتشان مشارکت داشته اند. این  مساله غمگین‌کننده در دستان لینک‌لیتر لحن تازه‌ای پیدا می‌کند، جایی که مردم عصبی و نومید هنوز در حال پیدا کردن فضایی برای خندیدن هستند.(83 از 100)

 

آن هورنادی(واشینگتن پست): فیلمی با انسانیت و  قلبی بزرگ.(75 از 100)

 

اوون گلایبرمن(ورایتی ):دلیل اصلی که آخرین پرچم افراشته ناکام می‌ماند، شخصیت‌های داستان است که رنگ واقعیت ندارند.نه واقعا، شما نمی‌توانید باورکنید که دارید کهنه سربازان زخم خورده از جنگ را تماشا می‌کنید.(50 از 100)

 

ترجمه:ارغوان اشتری

منبع:ویکیپدیا-متاکریتیک

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید