درامانقد-سینما: برندگان بیست و چهارمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران (SAG) بامداد دوشنبه به وقت ایران در مراسمی با اجرای کریستن بل در تالار شراین لس آنجلس معرفی شدند.

در بخش فیلم‌های سینمایی، جایزه گروه بازیگری به “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” به کارگردانی مارتین مک‌دونا رسید. این فیلم که با چهار نامزدی پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران بود، دو جایزه بهترین بازیگر زن (فرانسیس مکدورمند) و بهترین بازیگر مرد مکمل (سام راک‌ول) را نیز از آن خود کرد.

“سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” که یکی از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی است، اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. فیلم بعداً در جشنواره فیلم تورنتو نیز جایزه فیلم برگزیده تماشاگران یا جایزه انتخاب مردم را از آن خود کرد. این فیلم به تازگی در جوایز گلدن گلوب در چهار بخش از جمله بهترین فیلم درام پیروز شد.

فرانسیس مکدورمند در تریلر سیاه “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” نقش مادری میانسال و بدخلق را بازی می‌کند که بعد از این که دخترش به قتل می‌رسد، بی آن که قاتل رد پایی از خود به جا گذاشته باشد، رئیس پلیس شهری کوچک با بازی وودی هارلسن را به چالش می‌کشد.

“سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” برای دریافت جایزه بهترین ‌گروه بازیگری فیلم‌های “بیمار بزرگ”، “برو بیرون”، “لیدی ببرد” و “Mudbound” را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

در 22 سال گذشته در 11 مورد برنده بهترین گروه بازیگری انجمن بازیگران در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده است، از جمله در سال‌های 2015 و 2016 که فیلم‌های “بردمن” و “مرکز توجه” هر دو جایزه را دریافت کردند. سال گذشته جایزه گروه بازیگری انجمن بازیگران به فیلم “شخصیت‌های پنهان” رسید، اما بعداً “مهتاب” اسکار بهترین فیلم را برد.

گری اولدمن در ادامه موفقیت‌های خود در فصل جوایز سینمایی برای بازی در فیلم “سیاه‌ترین ساعت” جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. او در این فیلم نقش وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا را بازی کرده است.

جایزه بازیگر زن مکمل به آلیسن جنی برای “من، تونیا” رسید. این فیلم درباره تونیا هاردینگ قهرمان اسکیت‌بازی (با بازی مارگو روبی) است و جنی در آن نقش مادر هاردینگ را بازی می‌کند.

“لیدی برد” به کارگردانی گرتا گرویگ که با سه نامزدی بعد از “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” بیشترین نامزدی را در جوایز سالانه انجمن بازیگران کسب کرده بود، مراسم را دست خالی ترک کرد.

در تاریخ جوایز انجمن بازیگران، تنها پنج بار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در اسکار پیروز نشده است، از جمله سال گذشته که دنزل واشنگتن برای “حصارها” در این بخش پیروز شد، در حالی که کیسی افلک برای “منچستر بای د سی” اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. پیش از آن، 12 برنده قبلی جایزه بهترین بازیگر مرد انجمن بازیگران جایزه اسکار این بخش را هم گرفتند، از جمله دو سال پیش که لئوناردو دی‌کاپریو برای “بازگشته” برنده هر دو جایزه شد.

سال گذشته، سه برنده دیگر جوایز انجمن بازیگران شامل اما استون، ماهرشالا علی و وایولا دیویس، جایزه اسکار را هم دریافت کردند.

انجمن بازیگران بیش از 20 درصد از اعضای رأی‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد و رأی آن ملاک مناسبی برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جوایز اسکار در بخش بهترین فیلم و بخش‌های بازیگری است. در 24 سال گذشته، از 92 برنده بخش‌های بازیگری انجمن بازیگران، 67 نفر جایزه اسکار را هم برده‌اند. برنده‌ها با رأی حدود 111 هزار عضو SAG-AFTRA برگزیده می‌شوند.

در بخش تلویزیون، “این ما هستیم” از شبکه ان‌بی‌سی، برخلاف انتظار جایزه بهترین گروه بازیگری یک سریال درام را از آن خود کرد. “تاج”، “بازی تاج و تخت”، “سرگذشت ندیمه” و “چیزهای عجیب” دیگر نامزدهای این بخش بودند. “این ما هستیم”جایزه بازیگر مرد یک سریال درام (استرلینگ کی. براون) را هم گرفت. جایزه بهترین گروه بازیگری یک سریال کمدی به “ویپ” از شبکه اچ‌بی‌او رسید.

سریال “دروغ‌های کوچک بزرگ” از شبکه اچ‌بی‌او، جوایز بهترین بازیگر مرد یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه (الکساندر اسکارسگارد) و بهترین بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه (نیکول کیدمن) را از آن خود کرد. این سریال درباره جنایتی در یک جامعه شیک کالیفرنیایی است.

جایزه گروه بدل‌کاری یک سریال کمدی یا درام نیز به “بازی تاج و تخت” از اچ‌بی‌او اعطاء شد. انجمن بازیگران همچنین با اعطای جایزه یک عمر دستاورد از مورگان فریمن بازیگر کهنه‌کار تقدیر کرد.

اسامی برندگان جوایز انجمن بازیگران در بخش سینما به شرح زیر است:

‌گروه بازیگری: “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری”

دیگر نامزدها: “بیمار بزرگ” / “برو بیرون” / “لیدی ببرد” / “Mudbound”

بازیگر مرد: گری اولدمن، “سیاه‌ترین ساعت”

دیگر نامزدها: تیموتی شالامه، “با اسم خودت به من زنگ بزن” / جیمز فرانکو، “هنرمند فاجعه” / دانیل کالویا، “برو بیرون” / دنزل واشنگتن، “جناب آقای رومن جی. اسرائیل”

بازیگر زن: فرانسیس مکدورمند، “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری”

دیگر نامزدها: جودی دنچ، “ویکتوریا و عبدل” / سالی هاوکینز، “شکل آب” / مارگو روبی، “من، تونیا” / سرشا رونان، “لیدی برد”

بازیگر مرد مکمل: سام راک‌ول، “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری”

دیگر نامزدها: استیو کارل، “نبرد جنسیت” / ویلم دافو، “پروژه فلوریدا” / وودی هارلسن، “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری” / ریچارد جنکینز، “شکل آب”

بازیگر زن مکمل: آلیسن جنی، “من، تونیا”

دیگر نامزدها: مری جی. بلایج، “Mudbound” / هونگ چاو، کوچک کردن” / هالی هانتر، “بیمار بزرگ” / لوری متکاف، “لیدی برد”

گروه بدل‌کاری یک فیلم سینمایی: “واندر وومن”

دیگر نامزدها: “بیبی راننده” / “دانکرک” / “لوگان” / “جنگ سیاره میمون‌ها”

اسامی برندگان جوایز انجمن بازیگران در بخش تلویزیون به شرح زیر است:

گروه بازیگری یک سریال درام: “این ما هستیم”

دیگر نامزدها: “تاج” / “بازی تاج و تخت” / “سرگذشت ندیمه” / “چیزهای عجیب”

گروه بازیگری یک سریال کمدی: “ویپ”

دیگر نامزدها: “Black-ish” / “Curb Your Enthusiasm ” / “GLOW ” / “نارنجی، سیاه جدید است”

بازیگر مرد یک سریال درام: استرلینگ کی. براون، “این ما هستیم”

دیگر نامزدها: جیسن بیتمن، “اوزارک” / پیتر دینکلیج، “بازی تاج و تخت” / دیوید هاربور، “چیزهای عجیب” / باب اودنکرک، “Better Call Saul”

بازیگر زن یک سریال درام: کلر فوی، “تاج”

دیگر نامزدها: میلی بابی براون، “چیزهای عجیب” / لورا لینی، “اوزارک” / الیزابت ماس، “سرگذشت ندیمه” / رابین رایت، “خانه پوشالی”

بازیگر مرد یک سریال کمدی: ویلیام اچ. میسی، “بی‌شرم”

دیگر نامزدها: آنتونی اندرسن، “Black-ish” / عزیز انصاری، “همه کاره و هیچ کاره” / لری دیوید، ” Curb Your Enthusiasm ” / شان هیز، “ویل و گریس” / مارک مارون، ” GLOW”

بازیگر زن یک سریال کمدی: جولیا لوئیس-دریفوس، “ویپ”

دیگر نامزدها: اوزو آدوبا، “نارنجی، سیاه جدید است” / آلیسن بری، ” Glow” / جین فاندا، “گریس و فرانکی” / لیلی تاملین، “گریس و فرانکی”

بازیگر مرد یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: الکساندر اسکارسگارد، “دروغ‌های کوچک بزرگ”

دیگر نامزدها: بندیکت کامبربچ، “شرلوک” / جف دانیلز، “بی‌دین” / رابرت دنیرو، “ساحر دروغ‌ها” / جفری راش، “نابغه”

بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: نیکول کیدمن، “دروغ‌های کوچک بزرگ”

دیگر نامزدها: لورا درن، “دروغ‌های کوچک بزرگ” / جسیکا لانگ، “دشمنی: بتی و جون” / سوزان ساراندون، “دشمنی: بتی و جون” / ریس ویدرسپون، “دروغ‌های کوچک بزرگ”

گروه بدل‌کاری یک سریال کمدی یا درام: “بازی تاج و تخت”

دیگر نامزدها: “GLOW” / “هوملند” / “چیزهای عجیب” / “مرده متحرک”

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید