درامانقد-سینما: هزاران نفر از جمله ستاره‌های هالیوود به همراه اریک گارستی شهردار لس آنجلس در تجمع اعتراضی زنان علیه سیاست‌های ترامپ همزمان و هم‌صدا با جنبش مقابله با آزار جنسی شرکت کردند. وایولا دیویس، اسکارلت جوهانسون، ناتالی پورتمن، ماریزا تومی و اوا لانگوریا در این تظاهرات حضور یافتند و برای تجمع‌کنندگان حاضر در مرکز شهر لس آنجلس سخنرانی کردند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان با به سر گذاشتن کلاه‌های صورتی که نمادی علیه اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره زنان است در این تظاهرات ظاهر شدند. همزمان با برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمای مستقل در پارک سیتی ایالت یوتا که به شنیده شدن صدای جنبش مقابله با آزار جنسی کمک کرده و حمایت رابرت ردفورد از این جریان، تظاهرات لس آنجلس نیز جنجال‌های خاص خودش را به همراه داشت.

جوهانسون به نمایندگی از جنبش «تایمز آپ» برای سخنرانی روی صحنه رفت و گفت در ماه‌های اخیر، او بررسی درباره آزارهای جنسی که اغلب برای زنان اتفاق می‌افتد را آغاز کرده است. در بررسی و مطالعه رفتار خودش، او پیش از این احساس نیاز می‌کرده تا برای مقبول واقع شدن، ادب را بیش از حد لازم رعایت کند. به عقیده جوهانسون این رویکرد باعث می‌شد مهر تاییدی باشد بر این که زنان لزوما محتاج و نیازمندند.

او تاکید کرد دیگر در برخورد با مردانی که رفتار نامناسب از خود نشان می‌دهند احساس عذاب وجدان و شرم نخواهد کرد. دیویس بازیگر برنده اسکار هم تظاهرکنندگان را به فعالیت سیاسی و تحت فشار قرار دادن دولت فراخواند.

گارستی شهردار لس آنجلس هم که ظاهرا خودش را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آماده می‌کند با صحبت‌هایش علیه ترامپ و حمایت از جنبش زنان تظاهرکنندگان را تحت تاثیر قرار داد. گارستی در سخنانی طعنه‌آمیز به فعالیت‌های ترامپ در شبکه‌های اجتماعی گفت: «آقای رییس جمهور، شما توییت‌های‌تان را دارید اما ما صاحب این خیابان‌ها هستیم.»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید