درامانقد-سینما: انجمن منتقدان رسانه‌ای فیلم و تلویزیون آمریکا اسامی برندگان بیست‌وسومین دوره برگزاری خود را اعلام کرد و فیلم‌های «برو بیرون» و «شکل آب» بیش از همه مورد توجه واقع شدند.

در بخش سینمایی، رمانس فانتزی «شکل آب» به کارگردانی گیلرمو دل تورو که با 14 نامزدی پیشتاز بود، در چهار بخش شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردان، بهترین طراحی صحنه و بهترین موسیقی به‌عنوان برگزیده معرفی شد. این انجمن گری اولدمن را برای بازی در نقش وینستون چرچیل در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» به‌عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی کرد. جایزه بهترین بازیگر زن به فرانسیس مک‌دورمند برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» رسید. سام راک‌ول برای «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را برد و آلیسون جنی برای «من، تونیا» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را از آن خود کرد.

فیلم‌های «مرا با نامت صدا کن» در بخش فیلمنامه غیراقتباسی و در بخش تدوین «دانکرک» که هر یک هشت نامزدی به دست آورده بودند، به جایزه رسیدند. فیلم‌های «لیدی برد» و «پست» نیز هر یک هشت نامزدی کسب کرده‌ بودند، اما مراسم را دست خالی ترک کردند. جیمز فرانکو که این روزها با اتهام تعرض جنسی روبه‌روست، برای فیلم «هنرمند فاجعه» جایزه بهترین بازیگر مرد در یک کمدی را از آن خود کرد، او در مراسم شرکت نکرد. مارگو روبی هم برای «من، تونیا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در یک کمدی شد. جایزه بهترین فیلم اکشن نیز به فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» اعطا شد. جایزه بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان به «محوشدگی» به کارگردانی فاتح آکین از آلمان رسید. «120 ضربان در دقیقه» (فرانسه)، «یک زن شگفت‌انگیز» (شیلی)، «اول پدرم را کشتند» (کامبوج)، «میدان» (سوئد) و «تلما» (نروژ) دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش آثار تلویزیونی سریال کوتاه «دروغ‌های کوچک بزرگ» از شبکه «HBO» چهار جایزه ازجمله جایزه بهترین سریال کوتاه را از آن خود کرد. سه بازیگر این فیلم شامل نیکول کیدمن، الکساندر اسکارسگارد و لورا درن نیز در بخش‌های بازیگری برگزیده شدند. در این بخش، سریال کوتاه «دشمنی» تولید شبکه «FX» که با 6نامزدی در صدر نامزد‌ها بود، هیچ جایزه‌ای نگرفت.

انجمن منتقدان فیلم رسانه‌‌‌ای در 1995 تاسیس شد و با بیش از 300منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین در ایالات‌متحده و کانادا، بزرگ‌ترین گروه منتقدان در آمریکای شمالی است. در 14سال گذشته در 9مورد برنده این جایزه با برنده اسکار بهترین فیلم یکی بوده است. این انجمن سال گذشته «لا لا لند» به‌کارگردانی دامین شازل را بهترین فیلم سال معرفی کرد، اما اسکار بهترین فیلم به «مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز رسید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید