درامانقد-سینما: منتقدان «هالیوودریپورتر» بدترین فیلم‌هایی را که سال ۲۰۱۷ راهی پرده‌های نقره‌ای شدند، انتخاب کردند.  در فهرست بدترین فیلم‌های سال از ژانرهای مختلف جای گرفته‌اند؛ از کمدی‌های لوسی که خنده‌ای به لب نمی‌آورند تا فیلمی که ساختش سروصدای زیادی به پا کرد.

«دوباره خانه»: فیلمی با بازی ریس ویتراسپون در نقش یک مادر تنها که با مردی جوان‌تر از خود آشنا می‌شود. این نخستین تجربه کارگردانی هیلی میرز-شی‌یر است که در قالب فیلمی رمانتیک شبیه‌سازی شده و تلاش کرده از تجربه والدینش که در چند دهه گذشته در سینما کار کرده بودند، الهام بگیرد.

«ملکه صحرا»: قیلم جدید ورنر هرتسوگ بر مبنای زندگی کاشف و کارشناس سیاسی بریتانیایی گرترود بل با بازی نیکول کیدمن است؛ زنی که درک او از فرهنگ به بازسازی جهان عرب در اوایل دهه ۱۹۰۰ کمک کرد. بااین‌حال، این فیلم شبیه بسیاری از فیلم‌های هرتسوگ است. قهرمان اصلی خودش را در پس‌زمینه گم می‌کند و انزوا آیینه‌ای در برابر ذهنیات اوست. این فیلم محصول سال 2015 بوده و در سال 2017 در آمریکا اکران شده است.

«گارد ساحلی»: نمی‌توان فکر کرد هر برنامه متوسط و موفق تلویزیونی قابل تبدیل‌شدن به یک فیلم سینمایی بلند باشد. یک مثال بسیار درست آن همین فیلم است که از برنامه تلویزیونی درباره گاردهای ساحلی الهام گرفته و با وجود بهره‌گرفتن از دواین جانسون و زک افران شبیه یک فیلم تلویزیونی سرگرم‌کننده درآمده که هیچ چیز بیشتری برای جذب مخاطب ندارد. این فیلم کمدی-اکشن به کارگردانی ست گوردون دومین فیلمی است که دواین جانسون در کنار الکساندرا داداریو جلوی دوربین رفته است. در فیلم «سن آندریاس» نخستین همکاری آن‌ها رقم خورده بود.

«لیگ عدالت»: خلق قصه‌های فزاینده از بتمن و سوپرمن و متاسفانه با اضافه‌شدن زن شگفت‌انگیز، مخلوطی از یکسری از ابرقهرمان‌هاست که نه انسجامی دارد و نه موجب می‌شود مخاطب بخواهد چیز بیشتری از این دست در آینده ببیند. خستگی، تکرار و شیوه‌ متکبرانه بن افلک در ارائه نکته‌های کلیدی این سبک، تکراری و کلیشه‌ای است.
«آدم برفی»: این فیلم که اقتباسی از رمان یو نسبو، جنایی‌نویس نروژی، است سال ۲۰۰۷ به کتابی پرفروش بدل شد که به کارگردانی توماس آلفردسون، کارگردان دست چپی و پرطرفدار سوئدی و با بازی مایکل فاسبندر تلاشی گزافه‌گویانه و بی‌طنز است. ترکیب کار ذره‌ای هماهنگی روی صحنه ندارد و بیشتر دیالوگ‌ها شبیه یک پیش‌نویس دلخراش اولیه که پایانی ناخوشایند دارند.

«مومیایی»: یونیورسال تلاش کرد با کمک تام کروز و راسل کرو بازگشت هیجان‌انگیزی به هیولای کلاسیک داشته باشد. بااین‌حال، در فیلمی در ژانر دلهره‌آور ساخته آلکس کورتزمن، تام کروز اندکی جسارت و به میزان خیلی کمتری جذابیت وارد این فیلم کرده است. شخصیت او یک فرد جدی و محکم است؛ یک گروهبان ارتش که به‌صورت مخفیانه عتیقه‌هایی را از منطقه جنگی عراق چپاول می‌کند. نویسندگی فیلم را دیوید کپ، کریستوفر مک‌کوری و دیلن کاسمن به‌عهده داشتند.
«توفان جهانی»: این فیلم درباره مصیبتی سیاره‌ای به معنی حمایتی دوساعته از نمایش تکنیکال است. کارگردان فیلم دین دولین فیلم را به ترکیبی از هر چیز ممکن بدل کرده که معلوم نیست سعی دارد چه کند. یک فیلم بزرگ و خسته‌کننده و پرسروصدا که فیلمنامه را خودش با همکاری پل گیوت نوشته و در عین حال چند قاعده اصلی بازی را فراموش کرده است. این فیلم در سبک اکشن و علمی–تخیلی از سوی برادران وارنر اکران شد و جرارد باتلر و جیم استرجس از بازیگران آن هستند.
«کتاب هنری»: در این فیلم، نائومی واتس در نقش مادر یک پسر نابغه بازی می‌کند که مادرش را متقاعد کرده ماموریتی هیجان‌انگیز را در ژانر فاجعه‌آمیز ترکیبی انجام دهد. همه‌چیز در یک قاب خانوادگی شروع می‌شود و به‌طور ناگهانی به ملودرامی منتهی می‌شود که سرانجام با هیولایی در قبرستان تکمیل می‌شود. این فیلم به کارگردانی کالین ترورو و نویسندگی گِرگ هِرویتز ازسوی فوکس فیچرز اکران شد.
«والرین و شهر هزاره سیاره»: فیلم جدید علمی-تخیلی لوک بسون با بازی دین دی‌هان و کارا دلوین در قرن بیست و هشتم که تلاش برای نجات جهان دارد: نامشخص، بدون جذایبت، غیرقابل تشخیص و غیرقابل تحمل. این فیلم واقعا شایسته دریافت جایزه دوم تمشک طلایی هست.
«11/9»: داستان‌های زیادی درباره قهرمانی‌های مردم در ۱۱سپتامبر گفته شده و می‌تواند باز هم گفته شود، اما جای تاسف است که چارلی شین برای بازگشت به صحنه دراماتیک برای بازی در این فیلم انتخاب شده است. این تریلر که نویسنده و کارگردان آن مارتین گویگی است درباره پنج نفر است که در آسانسور برج تجارت جهانی در آن روز سرنوشت‌ساز حضور دارند.

منبع:آسمان آبی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید