درامانقد-سینما: پانزدهمین دوره‌ جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از اول تا بیستم اسفند ماه برگزار می‌شود.

پانزدهمین دوره‌ جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۶ هم‌چون دوره‌های گذشته در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور و فیلم با در اختیار داشتن کلیه‌ نگارخانه‌ها و تالارهای نمایش خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.امسال در کنار نمایشگاه سالانه در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور ۲دو بخش ویژه مسابقه و نمایشگاه «یزد؛ شهر جهانی» و «ایران ساخت» در کنار مسابقه عکس «ایران ما» و «عکس‌های موبایلی» در نظر گرفته شده است.

جشنواره فیلم تصویر
به‌ روال گذشته جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. همه‌ فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت و موبایلی که از خلاقیت هنری برخوردار باشند در دو بخش کمتر از ۱۵ دقیقه و بالاتر از ۱۵ دقیقه این جشنواره عرضه می‎شوند. فیلم‌های منتخب در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه‌ روزه در خانه‌ هنرمندان ایران به ‌نمایش در می‌آیند.
شرایط فنی آثار:
تمامی آثار ارسالی باید در قالب DVD و به صورت دیتا (Data) و با هریک از فرمت‌های:
MOV (H.۲۶۴)
MP۴ (H.۲۶۴)
MPEG۲
همراه با کد ره‌گیری دریافت شده از طریق ثبت نام در سایت تصویر، به دبیرخانه جشنواره ارایه شوند. فیلم‌هایی که به صورت VOB باشند، در جشنواره پذیرفته نخواهند شد.
تذکر مهم: فیلمسازان فقط یک‌بار می‌توانند فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و فرصت اصلاح و ارسال مجدد وجود ندارد و با توجه به تک مرحله‌ای بودن دریافت آثار در صورت راه‌یابی هر فیلم به جشنواره، فایل ارایه شده توسط فیلمساز مستقیما به نمایش درخواهد آمد،بنابراین ضروری‌ است فیلمسازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را با کیفیت مناسب به دبیرخانه جشنواره ارایه دهند. مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش فیلم (آزاد و جوان) ۲۵ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان اطلاعات و عکس مربوط به فیلم را در سایت تصویر آپلود کرد.

جشنواره جشنواره‌ها
بخش جشنواره جشنواره‌ها هم‌چون گذشته با همراهی سازمان سینمایی کشور، فیلم‌های برنده‌ در جشنواره‌های فیلم برگزار شده در طول سال ۱۳۹۶ ایران به‌ عنوان بخش جنبی جشنواره فیلم تصویر نمایش داده می‌شوند. امسال نیز فیلم‌های برنده و برگزیده‌ بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینماحقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۶ در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران به‌نمایش در می‌آید.

مهلت ارسال آثار
مهلت ارسال آثار از اول تا ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶ درنظر گرفته شده است. هنرمندان علاقه مند به شرکت در پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر می‌بایست از طریق ثبت نام و آپلود در سایت تصویر به آدرس و همچنین ارسال سی‌دی یا دی‌وی‌دی آثار به‌ دبیرخانه تصویر سال واقع در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، روبه‌روی ورزشگاه شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۲۴، طبقه چهارم، اقدام کنند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید