درامانقد-سینما: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که بانی جوایز گلدن گلوب نیز هست، اعلام کرد که اپرا وینفری در این دوره از جوایز سالانه گلدن گلوب، به خاطر خدمات چشمگیر خود به دنیای سرگرمی، جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت خواهد کرد.

به گزارش هنرآنلاین بازیگر، مجری و تهیه‌کننده معروف تلویزیون، به تازگی در «زندگی ابدی هنریتا لکس» تولید اچ‌بی‌او که امسال نامزد دریافت جایزه‌امی بهترین فیلم تلویزیونی بود، بازی کرد. او در فیلم علمی تخیلی «A Wrinkle in Time» به کارگردانی آوا دوورنی که دیزنی ماه مارس اکران می‌کند نیز نقش‌آفرینی کرده است. اپرا در 1985 برای بازی در فیلم «رنگ ارغوانی» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نامزد جایزه اسکار و گلدن گلوب شد.

وینفری که 25 سال مجری برنامه «اپرا وینفری» بود، رئیس شبکه کابلی OWN است. او همچنین مؤسس مجله اپرا است و بر هارپو فیلمز نظارت دارد. او در 2007 آکادمی دختران آفریقای جنوبی را تأسیس کرد که هدف آن ایجاد فرصت‌های آموزشی برای دختران بااستعداد از خانواده‌های فقیر است. دانش‌آموختگان این آکادمی فرصت ادامه تحصیل در دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها در آفریقای جنوبی و دیگر کشورها را دارند. وینفری 10 سال است ریاست این آکادمی را به عهده دارد.

وینفری همچنین در سال 2011 در سومین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی جایزه انساندوستانه جین هرشولت را دریافت کرد. این جایزه به خاطر تلاش‌های او در زمینه مسائل آموزشی و جلب توجه افکار عمومی نسبت به مسائل زنان و کودکان بود.

مریل استریپ، دنزل واشنگتن، باربرا استرایسند، آل پاچینو، هریسن فورد، جین هکمن، مایکل داگلاس، رابین ویلیامز، آنتونی هاپکینز، وارن بیتی، استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، مورگان فریمن، جودی فاستر، وودی آلن و جرج کلونی، از جمله کسانی هستند که در سال‌های گذشته جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت کرده‌اند.

رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در بیانیه‌ای از وینفری به عنوان «یکی از محترم‌ترین و تحسین‌شده‌ترین چهره‌های امروز دنیا» یاد کرد و گفت: او یکی از تاثیرگذارترین زنان دوران ما است.

هفتاد و پنجمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب 7 ژانویه 2018 (بامداد دوشنبه 18 دی به وقت ایران) در مراسمی با اجرای ست مایرز در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز، کالیفرنیا برگزار می‌شود.

«شکل آب» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو با هفت نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز گلدن گلوب امسال است و فیلم‌های «پست» ساخته استیون اسپیلبرگ و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» به کارگردانی مارتین مک‌دونا هر یک شش نامزدی به دست آورده‌اند.

در بخش تلویزیون، سریال کوتاه «دروغ‌های کوچک بزرگ» از شبکه اچ‌بی‌او با شش نامزدی پیشتاز است. سریال کوتاه «دشمنی: بتی و جون» از شبکه اف‌ایکس با چهار نامزدی بعد از «دروغ‌های کوچک بزرگ» قرار دارد و سریال‌های «فارگو»، «سرگذشت ندیمه» و «این ما هستیم» هر یک سه نامزدی کسب کرده‌اند.

جوایز گلدن گلوب از معدود جوایزی است که هر سال دستاوردها در دو بخش فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را مورد تقدیر قرار می‌دهد. گلدن گلوب پس از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی در آمریکاست.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید