درامانقد-سینما: آیین رونمایی از فیلم‌ «هجوم» ساخته شهرام مکری در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش هنر و تجربه علاوه بر علاقه‌مندان سینما و تماشاگران آثار هنروتجربه، هنرمندان، منتقدان و اهالی رسانه نیز در این مراسم حضور پررنگی داشتند. نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، علیرضا شجاع نوری، سیف‌الله صمدیان، هوشنگ گلمکانی، حسین جعفریان، کامبوزیا پرتوی، علی کریم، پرویزآبنار،خسرومعصومی، امیر توده‌روستا، محسن آزرم، مجید اسلامی، مجید برزگر، امید نعمتی، سروش صحت، علیرضا برازنده، مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها از جمله هنرمندان مشتاقی بودند که در اولین اکران جدیدترین فیلم شهرام مکری حاضر شدند.

در این مراسم و پیش از اکران فیلم شهرام مکری ضمن خیر مقدم به حاضرین، این اثر را تجربه مهمی برای خود عنوان کرد: «این فیلم تجربه مهمی برای من بود و شاید بهتر بود دیگر عوامل نیز همراه من روی صحنه می‌آمدند چرا که در تعریف کارگردانی این فیلم نمی‌دانم آیا تنها حضور شخص من کافی است یا باید دیگر عوامل هم که سهمی در کارگردانی این فیلم داشتند، باید در اینجا کنارم حاضر باشند. به طور مثال کاری که علیرضا برازنده به عنوان فیلم‎بردار انجام داد، خودش کارگردانی بود و نمی‌دانم در نهایت من بیشتر کارگردان این فیلم هستم یا علیرضا برازنده! به نظرم یکی از نبوغ‌آمیزترین فیلم‌برداری‌هایی که در سینمای ایران وجود دارد را شما می‌توانید در این فیلم ببینید.»

مکری افزود: «این فیلم هم‎چنین در نوع خود با اتفاقات جالب دیگری نیز همراه بود. به طور مثال می‌توانم از ایمان امیدی، گریمور فیلم نام ببرم که کار بسیار ویژه‌ای انجام داد و در تمام مدت همزمان با فیلم‌برداری، بازیگران را گریم می‌کرد و جلوی دوربین می‌فرستد. اجرای این کار بدون این مهارت ایمان ممکن نبود. یا کاری که آقای پرویز آبنار به عنوان صدابردار، صداگذار و طراح صدای فیلم انجام داد، کاری بی‌نظیر است و ایشان تا پریشب درحال کار کردن بر روی صدای این فیلم بودند و بسیار از ایشان ممنون هستم.»

این کارگردان صحبت‌هایش را با اشاره به گروه بازیگران فیلم ادامه داد: «در مورد تیم بازیگری هم هر آنچه که از آنان خواستم، تمام و کمال انجام دادند. عبد آبست، الاهه بخشی، بابک کریمی، به عنوان بازیگران اصلی فیلم و بازیگران دیگر مانند پدرام شریفی، محمد ساربان، سعید زارعی و… تک تک آن‌ها افراد درجه یکی هستند. هم‌چنین مهسا ابراهیم‌زاده، دستیار برنامه‌ریز این پروژه که بدون او نمی‌شد این فیلم را ساخت.»

کارگران فیلم «هجوم» هم‌چنین به مجری طرح این فیلم اشاره کرد:«امیر اثباتی برای من خیلی بیشتر از یک مجری طرح، مشاور کارگردان و طراح هنری بود. در واقع او لوکیشن خاص این فیلم را از هیچ، ساخت. باز هم می‌گویم  نمی‌دانم کارگرانی این فیلم بدون حضور او ممکن بود یا نه. در کنار این افراد می‌خواهم از نسیم احمدپور نام ببرم که از اولین پروژه‌های سینمایی با او همکاری داشته‌ام و فیلم‌نامه این فیلم هم با همراهی او نوشته شده‌است. کسانی که با او کار کرده‌اند می‌دانند که سخت‌ترین بخش کار کردن با او این است که اسمش را در پوستر اثر بیاوریم. او هرکاری می‌کند که این اتفاق نیافتد ولی بسیار خوشحالم که توانستم او را راضی کنم تا نامش را بر پوستر فیلم بیاورم و فیلم بعدی‌ام را هم بر اساس نوشته‌ای از او کار می‌کنم.»

مکری درباره تهیه‌کننده فیلم هم گفت:«همچنین می‌خواهم از کانون ایران نوین به عنوان تهیه کننده این فیلم تشکر کنم. کانون ایران نوین تهیه‌کنندگی فیلم‌های «تمارض»، «هجوم »و «ماهی و گربه» را بر عهده داشته است. این مجموعه نشان داده با این‌که جایی است که به نظر می‌رسد فقط فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند، ولی چیزی در پس ذهن شان است و  از این فیلم‌های تجربی هم حمایت می‌کنند. من اینجا می‌خواهم از خانم مریم شفیعی و آقای سپهر سیفی بابت زحمت‌هایی که برای این فیلم کشیدند، تشکر بسیار کنم.»

شهرام مکری طی صحبت‌هایش از هریک از عوامل که نام می‌برد،با تشویق بسیار حاضرین همراه می‌شد. او ادامه داد:«در مورد میلاد موحدیان، آهنگساز فیلم هم می‌خواهم بگویم که او با دل و جان در این پروژه حضور داشته است و من موسیقی این فیلم را بسیار دوست دارم. تشکر دیگرم را هم از آقای حسین اکبری، مدیر تولید می‌کنم که بهترین مدیر تولیدی است که دیده‌ام و ایشان شماره یک در کار خودش است. همین جا از حسین تشکر می‌کنم و می‌خواهم به او بگویم که این کار نتیجه زحمات اوست. من باز هم می‌خواهم تاکید کنم که این فیلم ۱۰۰ درصد همان چیزی است که من می‌خواستم و اگر هر کمی و کاستی داشته باشد، از شخص من است.»

در ادامه علیرضا برازنده، فیلم‌بردار «هجوم» نیز ضمن خوشامدگویی عنوان کرد:«این فیلم یکی از بهترین پروژ‌ه‌هایی بود که انجام دادم و بعد از کار کردن با آقای مکری انگار به یک دید تازه‌ای از سینما رسیدم و من بارها در مجالس و محافل مختلف درمورد لذت کار کردن با آقای مکری گفته‌ام.»

هجوم از 15 آبان در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران شده است. این اثر سومین فیلم بلند شهرام مکری است که پیشتر با «اشکان،انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»(1386) و «ماهی و گربه»(1392) توجه منتقدین و مخاطبان سینما را از طیف های مختلف به خود جلب کرد و مورد تقدیر بسیاری از جشنواره های جهانی قرار گرفت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید