درامانقد-سینما: تام هنکس با انتشار اولین مجموعه داستان کوتاهش با عنوان «نوع غیرمعمول» در کسوت نویسنده نیز تا اینجا با موفقیت روبرو شده است.

این بازیگر برنده ۲ جایزه اسکار در کتاب «نوع غیرمعمول: چند داستان» که در ۴۱۶ صفحه منتشر شده 17 داستان کوتاه خود را منتشر کرده که  با ۳.۵ ستاره از ۴ ستاره نظر مثبت منتقدین ادبی را نیز به خود جلب کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مهر شاید جای شگفتی نباشد که هنکس بتواند شخصیت‌هایی چند وجهی ارایه کند. او مانند یک بازیگر یا نویسنده خوب، پانورامایی از احساس را نیز با این قصه‌ها همراه کرده که از طنز تا تلخی و ناگواری را دربرمی‌گیرد.

همه این ۱۷ داستان به نوعی الهام گرفته از یک ماشین تحریر هستند و این در حالی است که خود او جمع‌کننده ماشین تحریر است و یک مجموعه پر و پیمان از این وسیله نوشتن دارد. گاهی اوقات ارجاع او به این وسیله بسیار ظریف و آنقدر نامحسوس است که شما باید آن را پیدا کنید و برخی مواقع آنها نقشی اساسی در قصه ایفا می‌کنند.

این کتاب با داستان «سه هفته خسته کننده» شروع می‌شود  شخصیت‌های این داستان آنا و راوی مرد قصه، از دوران دبیرستان به بعد دیگر همدیگر را ندیده‌اند و حالا در سن میانسالی به این نتیجه می‌رسند که این دوستی باید ادامه داشته باشد؛ اما یک مشکل این میان وجود دارد و آن این است که آنا به دوستش شبیه یک پروژه نگاه می‌کند. پایانی خوش- البته بر حسب این که شما چه تعریفی از چنین پایانی داشته باشید- پس از سه هفته پراسترس پیش رو است.

«شب کریسمس ۱۹۵۳» داستان دیگری از این کتاب است که داستانش درباره یک سرباز کهنه‌کار جنگ جهانی دوم است که اکنون در آغوش خانواده است و «گذشته برای ما مهم است» داستان دیگری است که یک میلیاردر را به سال ۱۹۳۹ و نمایشگاه جهانی آن سال بازمی‌گرداند؛ جایی که جذابیت‌های بیشتری نسبت به حال برای او وجود دارد.

«تایپ غیرمعمول» که از ۱۷ اکتبر از سوی انتشارات ناپف به بازار کتاب آمده در ۴۱۶ صفحه وبه قیمت ۱۶.۱۷ دلار با جلد سخت منتشر شده است.

این کتاب در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز جای گرفته و در فهرست مجموعه داستان‌های آمازون در رده چهارم قرار دارد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید