درامانقد-سینما: دومین دوره جشنواره فیلم «شید» در ایالت تگزاس آمریکا با مشارکت چهره‌های سرشناس ایرانی و بین‌المللی و به یاد عباس کیارستمی برگزار می‌شود. به همین دلیل il تندیس جشنواره به نام یکی از فیلم‌های مهم آن کارگردان، یعنی “کلوزآپ” تغییر نام داده شده است.

شید در لغت به معنای درخشش است و جشنواره «شید» با هدف معرفی استعدادهای درخشان سینمای معاصر ایران و هنرمندان پارسی‌زبان دنیا از دهم تا دوازدهم ماه نوامبر، برابر ۱۹، ۲۰  و ۲۱ آبان ماه در شهر دالاس با حضور 9 فیلم بلند داستانی در بخش مسابقه و شش فیلم در بخش غیرمسابقه از سینمای ایران آغاز به کار خواهد کرد.

دومین دوره «شید» به کوشش آرامه اعتمادی به عنوان دبیر و مؤسس جشنواره، شهرام مکری به عنوان مدیر و مشاور هنری، علی بوستان به عنوان طراح پوستر و مدیر گرافیک و کلی کیچن مدیر روابط عمومی برگزار می‌شود.

امسال داوری این جشنواره بر عهده جاناتان رزنبام (منتقد برجسته آمریکایی شیکاگو ریدر)، ریچارد پنیا (مدیر جشنواره فیلم نیویورک و مرکز لینکلن و مدرس دانشگاه کلمبیا) و هوشنگ گلمکانی (منتقد و سردبیر مجله فیلم) خواهد بود و در مراسم پایانی به فیلم ، کارگردان، بازیگر زن و بازیگر مرد برگزیده از طرف جشنواره تندیس و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

فیلم‌های حاضر در رقابت از این دوره جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.

فیلم‌های دومین جشنواره فیلم “شید” در روزهای جمعه ۱۰  نوامبر (۱۹ آبان)، شنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) و یکشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در سینما آنجلیکای دالاس به روی پرده می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.sheedfilm.com یا صفحه اینستاگرام و فیس‌بوک جشنواره با همین نام مراجعه کنند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید