درامانقد-سینما: آندرئا آرنولد فیلم‌ساز برجسته بریتانیایی که سال گذشته با ساخت «عزیز آمریکایی» مورد تحسین قرار گرفت، به عنوان رییس هیأت داوران نهمین جشنواره فیلم اروپایی Les Arcs انتخاب شد.

این رویداد سینمایی در کوه‌های آلپ فرانسه برگزار می‌شود و به دلیل تمرکز و ارائه‌ی آثاری از سینمای مستقل اروپا با جشنواره ساندنس مقایسه می‌شود. فردریک بویر که مدیر هنری جشنواره فیلم تریبکا است، در این رویداد هم مسئولیت بخش انتخاب فیلم‌های بلند را بر عهده دارد.

آندرئا آرنولد که در درام های خود بیشتر وارد مسائل پنهان جامعه می شود، با آخرین فیلم خود «عزیز آمریکایی»سال گذشته موفق به دریافت جایزه هیأت داوران جشنواره کن شد. او پیش از این دو بار دیگر هم در جشنواره کن تحسین شد، ابتدا برای اولین فیلم بلندش «جاده سرخ» و سپس برای دومین فیلمش «تنگ ماهی»؛ هر دو فیلم هم جوایز بفتا را به دست آوردند. سومین فیلم آرنولد «بلندی‌های بادگیر» بود که در جشنواره ونیز ۲۰۱۱ رقابت کرد.

سایر اعضای هیأت داوران ششم نوامبر (پانزده آبان) اعلام خواهند شد. نهمین جشنواره فیلم اروپایی Les Arcs هم از ۱۶ تا ۲۳ دسامبر (۲۵ آذر تا ۲ دی) برپا می‌شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید