درامانقد-سینما: به گزارش سایت گروه سینمایی هنر و تجربه مستند «کایه دو فیلم» ساخته میلاد ثابت کار از روز جمعه ۲۰ مردادماه اکران خود را در گروه سینمایی هنروتجربه آغاز می‌کند.

این مستند سرگذشت ٣٥ سال حيات و انتشار ماهنامه فيلم و بررسى تاثير آن بر سينماى ايران است. «کایه دو فیلم» به کارگردانی میلاد ثابت‌کار و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف، نگاهی به کارنامه و تاثيرگذاری ماهنامه فيلم بر سينمای ايران دارد؛ مجله‌ای که تعداد نویسندگان و هنرمندانی که با تنوع سلايق در این سه‌ دهه ونیم در آن قلم زده‌اند، نشان از تفاوت آن با نشریات سینمایی دیگر دارد.

میلاد ثابت‌کار در مستند «کایه دو فیلم» از تصاویر دیده‌نشده آرشیوی و گفت‌وگوها و خاطرات نویسندگان قدیمی و جدید مجله فیلم بهره برده و قصد دارد‌ به مخاطبش نشان ‌دهد که تداوم انتشار این مجله در تمامی این سال‌ها، فقط حاصل پرطاقتی مدیرانش نیست، بلكه اقبال هنرمندان و مخاطبان باعث شده كه این مجله بتواند پس از فرازونشیب‌های بسیار به حیاتش ادامه دهد. در واقع ماهنامه فیلم پردوام‌ترین نشریه سینمایی کل تاریخ مطبوعات ایران در بخش خصوصی است که بی‌وقفه و هم‌چنان توسط بنیان‌گذارانش منتشر می‌شود.

میلاد ثابت کار در یادداشتی درباره فیلمش نوشته است: «در جهانِ شناخته شده كه هنجارش بر اساس ناپايدارى است حيات عموما به صورت يك ناهنجارى پديدار می‌شود. پارادوكسى زيبا كه ارزش ثبت و ماندگارىِ موجوديتش را به رخ مى‌كشد. ماهنامه فيلم يك پارادوكس زيباست…»

در این مستند هنرمندان و نویسندگانی چون اميراثباتی،احمد امينى، محمد بهشتى، هومن بهمنش، كيومرث پوراحمد، امیر پوریا، فرهاد توحيدى، فريدون جيرانى، نيما حسنى نسب، مهرزاد دانش، خسرو دهقان، آنتونيا شركا، رسول صدر عاملی، فريدون صديقى، جواد طوسى، احمد طالبى نژاد، كيانوش عيارى، ايرج كريمى، نيكى كريمى،محمود كلاری، مسعود كيميايى، حميد نعمت الله، جهانبخش نورايى، هوشنگ گلمكانى، مسعود مهرابى و عباس يارى حضور دارند و از نقش و تاثیر این مجله می‌گویند.

عوامل اصلی فیلم کایه دو فیلم شامل این افراد می شوند: کارگردان: میلاد ثابت کار –مدير تصويربردارى: امير موسوى- تدوين: ميلاد ثابت كار،نويد توحيدى- مدير صدا: وحيد مقدسى- موسيقى:نيما پوركريمى- تحقيق و نگارش: صدف امين رنجبر، ميلاد ثابت كار- مدير توليد: پيمان جعفرى- جلوه‌هاى ويژه بصرى ايمان صفايى،كيان فروتن- طراح پوستر: ایمان صفایی-تهیه‌کننده:احسان رسول‌اف

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید